Alla inlägg under maj 2009

Av Emma - 27 maj 2009 10:06

För en stund sedan höll jag på att köra till dagis med ytterdörren öppen... Och då menar jag inte olåst, utan vidöppen:-)

Hade det inte varit för att jag frös och behövde hämta jackan så hade jag nog gjort det med...


Dagen har börjat bra idag i alla fall...

Av Emma - 26 maj 2009 17:27

Malva springer runt här och bankar alla nallarna i baken och skriker "såja,såja"... Hon härmar mig när jag tröstar bebisar... Så söt!;-)

Av Emma - 26 maj 2009 10:01

Givetvis satte det igång precis när vi ska köra till dagis! Sån timing!;-) Kör en omväg till dagis för att de ska hinna lugna sig, det gör de med, men börjar igen så fort vi har stannat... Svärmor var ute på gården med sina barn, men hon var själv så tyvärr kunde hon inte ta emot Malva och det kan jag ju förstå- kan ju inte lämna barnen själv ute... Men så tystnar Noah ändå, så vi passar på att smita in... Love får följa med;-) Allting ordnar sig...


Nu är de matade och bytta på... Varsin bajsblöja blev det;-) det va inte igår... Men hellre hade jag bytt tio bajsblöjor om dagen om de bara hade fått slippa sitt magknip...

Hoppas, hoppas att de nya dropparna hjälper...

Ska se om jag kan få någon stund i solen idag... eller kanske man skulle vika tvätt...

Av Emma - 26 maj 2009 08:24

Alla barnen är uppe, mätta och påklädda... Vi är färdiga för dagis! Kors i taket! Morronen har bara bjudit på varsitt smärre utbrott och Malva sov ända till sju!


Gårdagen var dock den värsta hittills! Fick blixtinkalla gammelfarmor Gunvor, som kom på stört och stannade i tre timmar, trots att hon blev försenad till sin egen middagsbjudning! Världsklass!:-) Hade nog inte klarat det själv, inte med Malva hemma...

 Har nu införskaffat Sempers magdroppar som de fick igår och nu på morronen- hoppas att de hjälper!!

 Nä nu sätter de igång! Måste gå!

Av Emma - 25 maj 2009 19:50

Så konstigt, igår morse berättade jag vad jag hade drömt natten till söndagen för Linus- att Tuvas lillebror hade fötts... Och nu är han här! Så lustigt... Kände nog något på mig ändå;-) Har tänkt på Caroline hela dagen både igår och idag... Och spanat på webbisar med....


Tuvas lilebror är här! Grattis till hela familjen Sohl-Nilsson


Av Emma - 25 maj 2009 06:55

Noah, Malva och Love

Av Emma - 25 maj 2009 06:49

Nu sover alla barnen... En i sin säng, en i badrummet och en på mage på golvet i vardagsrummet;-) Och jag har ätit frukost! Dagen börjar bra:-)

Natten har varit lugn...

Av Emma - 24 maj 2009 16:54

Vet inte hur många gånger jag har påbörjat ett inlägg nu de senaste dagarna, men aldrig hinner det bli klart att lägga upp... Koliken har blivit värre igen... precis när man tror att den är på väg bort så kommer det igen! Full styrka denna gången! Har inte haft så här svåra utbrott innan, kanske är det toppen som har kommit nu?! Eller så lurar jag mig själv... igen...


Igår var Jonas och Maria här en stund, så nu är det klart att Maria blir fadder till Noah! Tack! Alltså blir Totte och Maria faddrar till Noah och min lillebror Markus och Jessie blir Loves faddrar... Nu är någonting klart i alla fall;-)


På kvällen igår cyklade jag och Malva en runda, ut till havet kom vi... Det var som en snöstorm ute av allt vitt som virvlade runt i luften... Fast värre än en snöstorm ändå... Snö är ju bara vatten som smälter, men allt det här vita sätter sig ju i både kläder och hår- för att inte nämna ögon! Gud så jobbigt det var att cykla i... I vägkanterna låg det stora drivor med vitt! Kan inte minnas att det har varit så här mycket någon gång tidigare?!

Ute vid havet plockade vi en bukett liljekonvaljer... så nu luktar det riktigt gott här hemma... Syrener här och liljekonvaljer där...;-) Kanske lite för bra:-)


Senare på kvällen kom mamma och pappa inom... de hade paket med sig... tur för Malva att hon inte ville sova- nu fick hon öppna paket istället;-) Nu kommer hon väl ldrig mer vilja gå och lägga sig i tid igen- förra gången hon strejkade var när mina jobbarkompisar var här och då fick hon med öppna paket! Alltså: Vara uppe sent= lika med att få paket! Eller?!

I alla fall Love och Noah fick två superfina Klippanfiltar från mamma och pappa och två fina badlakan från min moster, Malva fick med en jättefin Klippanfilt från min moster... Tack så mycket!;-)


Idag har vi varit och handlat... kom precis in på Coop så fick Love ett utbrott!! Så typiskt... Så Linus kommer på den smarta idén att byta plats på gossarna så jag byter så Love får sitta i bärsele och Noah får åka kundvagn... Två minuter senare får Noah ett utbrott!!! ;-) Men efter ett tag lugnar han sig med...

Precis när vi kommit hem och packat upp ringer telefonen och vips är vi på väg igen... Till Vekerum på kalkonmiddag den här gången... Så gott!!! Och så fick vi rabarberpaj till efterrätt- jättegott! Tror jag ska göra en sån till helgen... helt utan anledning!!:-) Eller jo det är ju faktiskt mors dag! Det hade jag nästan glömt... Tänker inte på att det är min tur att vara "Mor" nu... Fast det är det väl ingen annan heller som gör!;-)


Nu är Linus och Malva hemma på Torp och styckar en nödslaktad kalv... Tror den hade brutit benet eller nåt...Vi skulle i alla fall få en massa kött- mums! Får väl se vad det blir av det...

Jaha... det var min helg det!;-)

Ovido - Quiz & Flashcards