Alla inlägg under juni 2009

Av Emma - 30 juni 2009 18:16

Idag har Linus, jag och minisarna varit inne i stan en vända innan vi skulle hämta Malva på dagis... Åkte direkt till Leksakshuset... köpte äntligen en trehjuling till henne!;-) Så fin är den och smart med, för även om hon inte kan trampa själv ännu så finns det en styrstång där bak som man även kan styra med...Smidigt! Hon älskar den;-) Förutom cykeln köpte vi ett bondgårdspussel, som hon har lekt med hela eftrmiddagen, och en boll! Ville även köpa en skottkärra till henne, men där sa Linus stopp!:-) Så får väl vänta lite med det, men den var fin!


Sista dagisdagen idag på ett bra tag...


Igår kväll gick familjen (utom Linus som stannade hemma och snickrade) ut till havet, där Hanna, Cesar och Fredrik var, och badade lite... Jättevarmt i vattnet! Så skönt och Malva gillade det verkligen! Hann inte ens ta av henne tröjan innan hon var i och Plask! så var den dyngsur;-) Tur vi hade en jacka med som hon kunde ha på sig hem...


När jag kom hem och skulle svänga in på gårdsplanen låg det en hundskit där! Mitt i vår infart! Så jäkla äckligt! Och hur mycket på landet vi än bor så tycker jag verkligen inte att man kan låta hundarna skita på någon annars tomt!! Vet precis vem det är med.. Linus var ju ute och han hade sett dem, men inte tänkt på vad de gjorde... Har man nu inga bajspåsar med sig och eftersom Linus var ute så kan man väl i alla fall säga till! Eller nåt!! Så arg blir jag på sånt... Så onödigt!! Jag blir lätt förbannad på såna saker även om jag för det mesta inte är långsint, men sånt kan sitta i;-) Har sån god lust att plocka upp det och slänga in det på hennes tomt!! Grrr!


Har varit lite i solen både igår och idag... verkade som om jag ksulle slippa eksemen för jag kände ingenting... men nu har det börjat klia lite... lite utslag med... Åhhh varför kan man inte bara få bli lite snyggt brun?!;-) Nä röd som en kräfta även med solfaktor trettio... Solar magen i alla fall... jobbar på att bleka bort streckmärkena... Går det?


Till sist en bild på Malva och den nya cykeln



Av Emma - 29 juni 2009 09:59

Sovmorron idag igen... Malva sov till kvart i åtta! Minisarna och jag till halv nio!!;-) Skönt att Linus är ledig så vi kan utnyttja hans morronpigghet (är det ens ett ord?) Han gick upp... ja jag vet faktiskt inte, men innan Malva i alla fall;-)

Matade Noah vid halv tolv i natt och när Love vaknade vid halv tre kunde jag inte för mitt liv komma ihåg om jag hade matat honom med tidigare...;-) Tror inte det... De åt båda två då och sen vid halv sex igen...


Igår var familjen Stenström-Isacsson här igen... Malva och Cesar badade i poolen och hade jättekul... Sen åt vi pizza! Och därefter gjorde vi inte ett dugg! Skönt! Malva och Cesar roade ju sig själva till största delen...


Linus, Malva och farbror Jonas är och köper plintar till vårt (läs:Linus) verandabygge... Ska bli skönt att få bort den dumma stentrappan och den felvända dörren... Kottarna sover och jag tror jag ska gå ut i solen en runda.. Men som vanligt lär jag väl inte hinna ut eftersom jag kommer på en massa annat jag bara måste göra först;-)


Av Emma - 27 juni 2009 20:33

Här är lite bilder på oss! Hade så gärna velat vara med... Nästa träff får gärna bli i Blekinge;-)


Fick äntligen en ny familjebild från dopdagen, men riktigt nöjd blev jag inte...

Så Syster om någon som fastnade på din kamera blev bättre så får du gärna maila... likaså andra bilder från dopet med...

Av Emma - 27 juni 2009 19:49

Igår promenerade jag och barnen ut till havet... Sån skillnad denna gången gentemot förra gången när jag gick med mamma för nån månad sen... Den gången kom jag ett par hundra meter innan någon fick ett utbrott så jag fick bära honom... han lugnade sig och lades ner samtidigt som nästa började;-) Så var det inte nu! Love sov gott hela vägen ut, Noah var vaken och på bra humör... Precis framme så vaknade Love sedan låg de vakna båda två tills vi gick hem... Då somnade Noah och Love var vaken;-) Det är därför det inte blir så mycket tid till datorn... sover den ene så är den andre vaken;-)


I all fall... Jag hade packat ner baddräkt till Malva ifall hon ville bada- det ville hon såklart inte... Men jag badade i alla fall fötterna.. Malva ville inte ens känna på vattnet förrens jag gick i.... Då rusade hon ut... Med sandaler och allt!;-)

Sen gick vi hem igen... Fyllde upp Malvas pool här hemma istället... den roade hon sig med när jag hängde tvätt... Helt plötsligt var hon dyngsur... Men kul hade hon;-)


Igår kväll kom Hanna, Fredrik och Cesar och grillade... efter maten gick Hanna, Cesar, Malva och jag och plockade jordgubbar... Känns lyxigt att ha det så nära så vi bara kan gå och plocka en liter så där till efterrätt:-) Sommar!

Grabbarna dukade undan, men så började fotbollen och allt avstannade;-) Linus tittade till och med.. han tyckte det var roligt!!? Kors i taket... Han kollar ju inte på annat än bilsport annars... Strongt av Sverige att hämta upp tre mål sådär, men surt att förlora på straffar när de var så bra...


En mysig kväll blev det... Cesar och Malva hade lika kul som vanligt...


Idag fick vi sovmorron ända tills sju!!! Ja jäklar... inte alls det vanliga gnället som brukar börja kring fyratiden som hänger kvar fast koliken är nästan helt borta i övrigt... Jag hade berett mig på en jobbig natt med många matningar eftersom ingen av dem vill äta helt igårkväll.. Så blev det med: tolv, ett .... Noah vaknade igen vid tjugo i tre så då gjorde jag mat, men han åt knappt nåt... sedan igen vid fyra och vid fem... Och däremellan studsade jag upp och ner från sängen och stoppade in napper hit och dit;-) Love tog jag upp till mig någon gång efter fem sedan sov han rätt gott... Noah vaknade och åt vid sju... Så alltså sovmorron!;-) Kändes bra även om det inte blev mycket sömn för mig...


Vi gick upp och åt allihop.. sen vid tiotiden gick ja och la mig igen... Måste ha sovit fruktansvärt hårt fast jag trodde att jag inte sov alls.... Hade sagt till Linus att han skulle väcka mig vid elva när Love skulle äta, det gjorde han inte, men så blev Malva lessen och eftersom han matade Love ropade han på mig.. Han påstår att han skrek i tio minuter tills han blev hes... Jag hörde inte ett dugg;-)


Lunch blev det hos Gammelfarmor och farfar i Mörrum- Gott! Jättemätt fortfarande så det blev ingen kvällsmat här... Supertrött ännu... Blir en tidig kväll (tidigare än vanligt;-)) Hade kunnat gå och sova nu på en gång... Men snart är det matdags igen... Imorron ska vi bara lata oss...

Av Emma - 25 juni 2009 18:17

Kan man tydligen vara ibland fast man har små barn.... i förmiddags efter Love hade ätit, vid elva ungefär, la jag barnen i vagnen... visste inte riktigt om jag bara skulle gå ut i trädgården eller om jag skulle gå en promenad... Ut gick vi i alla fall....

Blev plötsligt lite sugen på att åka in till Lindex, men tänkte att jag aldrig skulle hinna... klockan var nästan halv tolv och Noppe skulle ju äta igen klockan ett... Velade lite ett tag och gick fram och tilllbaka på gårdsplanen;-) Slösade bort ännu mera tid... Så bestämde jag mig... Vi åker till stan...

Sprang in och packade ner lite mat, slängde in barnen i bilen, packade in vagnen och  iväg... Tror vi var inne i stan typ kvart i tolv.

Raka vägen  till Lindex... Men Gud vad utplockat det var där... fanns inget roligt alls!! Köpte ett par shorts var till grabbarna och en tröja till Malva och ett par shorts till henne... Malvas shorts var kortare i strl 92 än vad pojkarnas i strl 62 var... Hur kan det komma sig... Ska shortsen vara kort-korta redan när man är ett och ett halvt?!!


Efter Lindex gick jag in och hälsade på lite på mitt gamla jobb... Längtade tillbaka lite... Fick träffa den nya också... tyvärr verkade hon riktigt trevlig... kan väl inte hoppas på att få jobb där igen;-)


Klockan närmade sig ett... tillbaka till bilen... kom på att eftersom jag redan hade maten packad kunde vi hälsa på Farmor och farfar G... (Linus farföräldrar) så skulle jag dessutom slippa att köra hem för att packa ut barnen ur bilen, mata dem och packa in dem i gen för att hämta Malva...


Tio i ett var vi i Mörrum... Och allt var fortfarande lugnt...Så glad man blir när man kan hitta på saker nu!;-) Så skönt... Hann mata båda grabbarna och lugnt promenera till dagis och hämta Malva... Glömde både napp och Laban på dagis- tur att vi har extra;-) Vet inte hur vi hade klarat oss annars;-)

Stannade och tröttade ut Gunvor och Eric en stund (de sover nog gott ikväll) och så körde vi hem...


Imorgon är sista dagen innan Linus semester!! Jag längtar!!

Annars har vi inget för oss... Någon som vill leka?

Av Emma - 25 juni 2009 10:07

Kors i taket! I dag sov vi allihop till tjugo i åtta!!! I och för sig hade jag matat Noah halv sju, men sen somnade han om igen... Love var lite orolig så honom tog jag upp och då sov han vidare;-) Som sagt tjugo i åtta gick jag upp.... Tog med mig Noah ner i babysittern... han sov lugnt vidare;-) Tio över åtta vaknade Love och då vaknade Malva med... Vet inte när hon sov så länge på sitt eget rum?!! Skönt var det i alla fall.... visste inte vad jag skulle göra med min egna tid i morse... Åt lite frukost i lugn och ro... fast som vanligt hade jag en tugga kvar när de vaknade och hann inte läsa ut ens första delen av tidningen heller;-) Vet inte när jag hann läsa del två sist?!


Känner mig faktiskt rätt utvilad i dag, även om pojkarna faktiskt fortfarande äter på nätterna... inatt åt de halv två och två... helt okej...

Igår natt sov Noah nästan hela natten.. han åt halv sju på kvällen, somnade vid nio  och sov sedan till fyra!! Nästa gång åt han vid sju, var vaken en stund och sov sedan till ett!! Ojsan... vet inte om det är värmen som tar på honom...


Idag åker mamma och pappa till våra vänner i Danmark... hade så gärna velat följa med.... nästa år kanske?

Av Emma - 23 juni 2009 12:52

Det har jag varit nu... vikt ett helt berg med tvätt! Hade lust att ta kort på det så ni skulle få se, men det orkade jag inte;-) Givetvis har Noah sovit över sin mat med en halvtimme nu... hinner alltså inte handla innan det är dags att hämta Malva... Får väl tvinga Linus att göra det ikväll... igen!:-) Kommer bli stressigt till dagis om de inte vaknar snart... Slutar nog med att jag får väcka Love innan, annars blir det nog ramaskri i bilen sen...


Ser fram emot semestern! Vet inte varför egentligen för jag är ju ledig ändå, men det känns verkligen att det är sommar när semestern börjar;-) Skönt att få ha Linus hemma med... ett tag i alla fall... Har inga planer fö semestern, mer än lite renovering... och så en tripp till Skånes Djurpark... hoppas vi kan i alla fall... Lite vill man ju komma iväg...


Nä ska kolla på blocket efter en spjälsäng till... svärfar tyckte det var dags nu så då är det väl bäst att lyda....;-)

Av Emma - 23 juni 2009 10:23

Imorse fick jag för mig att jag skulle cykla och lämna Malva på dagis! Sååå fint väder ju, gäller att passa på... Hade inte klockan varit kvart över åtta när jag kom på det, så hade jag ringt Farmor Gunvor, men jag ville inte stressa henne... Ringde svärfar istället, han kom på stört!;-) Så halv nio stack vi- såå sköönt!! Tog en halvtimme upp och bara en kvart hem... Helt slut sen;-) Pojkarna sov nästan hela tiden så det klarade svärfar galant!


Vet inte om ni har tänkt på att jag nästan aldrig säger tvillingarna om pojkarna... Vet inte varför egentligen, det är liksom inte så medvetet, bara blir så... Känns så konstigt att kalla dem det, är ju bara två bebisar för mig...  Ibland slår det mig att jag faktiskt är mamma till tvillingar och då känns det lite extra speciellt, men för det mesta tänker jag faktiskt inte på det... Jag bara är....


Nopp, lite att göra idag... Plocka ur disken, städa lite, vika tvätt... mata barn... handla om tid finns... Ja ni vet... det vanliga:-)

Ovido - Quiz & Flashcards