Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

...panikslagen...

Av Emma - 20 augusti 2009 13:17

Fullt upp hela tiden... mår lite bättre nu... inget nackspärr längre, men väl allergiska utslag av Voltarenkrämen... helt rödprickig på hela halsen... kliar som fanken med... Linus köpte hem ett kylbalsam som han blev rekommenderad på apoteket i måndags... Hjälpte inte ett endaste dugg! Och helt rosa blev jag! sån kan man ju inte visa sig ute=)


I fredags var vi på Torp, Noah fick ett skrikutbrott som varade i en timme!! Panik hade jag! Ingenting hjälpte och han kunde inte äta... varje gång han lugnade sig lite försökte jag ge honom mat, men han började skrika så fort han såg flaskan! Stackars, stackars lilla gryn... så ont hade han! Tur att vi var hos mormor, hon kunde ju ta hand om Love och Malva under tiden.. skönt att jag inte var själv... Jag vill bara försvinna från jordens yta när de skriker så... jag kan ju inte hjälpa dem och det känns som mitt fel trots att det inte är det- jag vet! Ringde Linus som ringde sin mamma för att få tag i numret till Bvc-sköterskan... Fick inte tag i nån så när Noah hade lugnat sig lite fick jag tid att söka på Eniro istället... Ringde hem till henne och fick numret till hennes mobil... Världens bästa BVC-tant är hon... att jag får ringa henne på hennes fritid... Hon hade pratat med doktorn redan dagen innan då jag med hade panik... tror det var Love som skrek då (?!) Som tur är skriker de nästan aldrig samtidigt...


I alla fall skulle jag försöka få tag i doktorn, men det gick inte... Försökte mata Noah med gröt, men inte ens det ville han ha...


Slutade med att vi körde hem, barnen somnade i bilen och Love och Noah sov kvar i bilen i över två timmar!! Noah åt ingenting förrens på kvällen... Då fick han gröt!

Tror det var i torsdags som vi gick över tll annan ersättning (igen!) Men den fungerade alltså inte så bra... Slutade med Lactulosen med och gick över helt till gröt och katrinplommen dagtid och ersätting nattetid... Funkade sådär... fortfarande oroliga... Till slut struntade jag i allt...

Från och med i måndags fick de bara gröt! Det slutade med att de sov fram till fyra den natten, sen fick de gröt igen och sov lugnt vidare!! Det har inte hänt innan... gav dem gröt hela tisdagen med, de sov till fem i går morse! Skönt när man äntligen får sova lite på nätterna!


Var dock inne på barnmottagningen i måndags då Noah var så hård i magen att han grät när han skulle bajsa... Fast när vi väl kommit in så bajsade han=) Doktorn tyckte vi skulle börja med lactulosen igen så igår fick de det igen...


Var även på BVC igår, Love väger nu 6670 gram- han har gått upp 600 på tre veckor! Noah väger 6115 gram, de är nu 65 och 64 cm långa! De vaccinerades med, det gjorde ont tyckte de men skrek inte så mycket ändå=)

Natten har varit riktigt stökig- vet inte om det beror på vaccinationen eller på lactulosen... De skulle ju bli lite gasiga av den, magknip skulle man tydligen med få.. Men hur länge då? Om de ska ha magknip hela tiden de använder lactulos, kan de ju lika gärna vara utan! De har ju magknip ändå, men de sover i alla fall på nätterna...


Jaha nu är vi alltså tillbaka på ruta ett igen... Love har precis haft ett utbrott i en timme! Visst jag kände mig lite lugnare nu när jag vet att det beror på tarmarna och inte på att de är allergiska... Men det är ju så synd om dem och hela tiden som vi inte hade lactulos så hade de inga utbrott- inte av den kalibern i alla fall...

Men jag har sagt att jag ska ge det en vecka och det ska jag göra med...

Magknipen kanske minskar när man har använt lactulosen ett tag...


Blev lite miss i planeringen nu.. hade tänkt gå och häta Malva på dagis eftersom de skulle äta klockan tolv så vi kunde vara klara till ett och precis hinna hade jag planerat... Istället åt Noah med god aptit samtidigt som Love låg jämte och skrek och sedan fick jag hålla honom tills han somnade med bara en sked gröt i sig... Och nu sove noah med... så tråkigt att jag snart måste flytta dem för att köra och hämta gullungen... Precis när han är lugn igen... Hoppas han sover vidare i bilen och inte vaknar och är hungrig...


Men först ska jag försöka äta lite och kolla runt på lite bloggar.. har inte hunnit med datorn alls på ett par dar=)

 
 
Ingen bild

Maria

20 augusti 2009 17:31

Pust...verkar riktigt tufft...stackare, men håll ut det måste ju vända!! När vi kommer hem nästa gång kommer vi hem och hjälper dig med pojkarna och att underhålla Malva bus! Jag hör av mig om tid som släpet kommer på måndag eftermiddag när de vet närmare när de kör.. Kram /Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards