Alla inlägg under oktober 2009

Av Emma - 30 oktober 2009 18:30

Idag är jag rik! La ju ut lite barnsaker på blocket igår... nu är nästan allting sålt=) Ibland går det fort! Nu funderar vi bara vad vi ska göra med våra pengar.. för det är klart de måste spenderas!=) Gärna så fort som möjligt=) Fast de kommer nog att försvinna allihop på Ullared om två veckor! Förresten, på måndag börjar ju tv-serien Ullared, den ska jag försöka se... i alla fall ett avsnitt...


Malva har haft en rolig dag idag... var på lekplatsen med farbror Jonas, eller Nonna som hon har börjat säga, och tant Mia... hade haft riktigt kul har vi förstått... nu är hon trött=)


Grabbarna, eller mest Love har inte varit så roliga idag... gnälligt... men kanske är tänderna som börjat spöka för Love med nu... Noppe hade ju sitt för nån månad sen... precis likadant... fast några tänder har vi förstås inte sett röken av ännu=)


Imorron blir det kalkonmiddag i Vekerum.. Mums!!=) Så gott!

Mer matprat... ikväll åt vi faktiskt lasagne... gott! Det var sååå länge sedan.. kan till och med säga exakt... på dagen sju månader och 15 dagar sedan=) Var ju det sista vi åt innan maginfluensan satte igång förlossningen... Linus har inte kunnat äta det sen dess=) Fast ikväll gick det nog bra... till och med druckit lite vin... nästan ett halv glas blev det för min del=) Det var ju ett tag sedan sist även på den fronten... typ tre år sedan=) (minus nån cider på vägen...) Gott? Njae... sådär=)

Av Emma - 29 oktober 2009 11:40

Vi har visst husdjur ändå... Möss! Så härligt... eller inte! Anticimex har varit här idag.. fick ett fång med fällor så nu ska de små rackarna bort! Synd... jag gillar möss, men... inte i MITT HUS!!!=)


Har även hunnit lägga upp en del barnkläder på Tradera, men som vanligt blir man avbruten... så det blir ett projekt (till) för morrondagen=) Så har vi lagt upp en hel hög med barnsaker på Blocket... onödigt att sånt man inte använder längre bara står här och tar plats... bättre nån annan kan få dra nytta av dem...Skönt och rensa lite...


Nä nu ska barnen ha mat, i eftermiddag ska vi fara runt och kika på lite kök... måste bestämma oss snart! Skulle egentligen bara lägga upp bilden på tröjan... Fast man ser kanske inte så bra... hade ju klart varit roligare om Malva hade haft den på sig... Men så klart så ville hon inte så gärna bli avbruten i sitt lekande igår kväll=)

Nysydd tröja  

Av Emma - 28 oktober 2009 18:10

Så var då kylskåpet rent, både in- och utvändigt... Var inte så dödens tråkigt ändå (även om jag kommer att dra mig för det även nästa gång) dessutom hjälpte Linus med till så det gick ganska snabbt... Kan till och med rekommendera alla som är lite tillfälligt inredningssugna att städa kylskåpet så kan man inreda det på nytt efteråt=) Låter kul va? Men i alla fall... Känns så rent och fräscht nu- skönt! Härligt med ett (relativt) rent hem... tyvärr varar det ju inte, men ändå= Kan ju njuta av stunden=)

Av Emma - 28 oktober 2009 18:02

Kom och tänka på en sak imorse när jag stod och deodorantade Tungan ute mig... Har en sk. "invisible" deodorant... Varför heter den det? Om nu just den deodoranten (vilket ord va?!) inte ger några synliga fläckar, varför görs det då deodoranter (säg det tio gånger snabbt!) som inte är osynliga? Eller finns det de som vill ha deodorantmärken på kläderna? Bara undrar...

Av Emma - 28 oktober 2009 13:41

Idag har vi varit på mammaträff hos Caroline... frågade faktiskt Linus om han ville följa med... men ... näää...=)

Både Love och Noah sov hela tiden och vaknade inte förrens strax innan vi skulle gå hem... så idag hann även jag prata lite=)


Eftermiddagen var vikt åt städning var tanken... Men gissa om jag blev förvånad när jag kom hem och Linus stod med dammsugaren i högsta hugg=) Ja varför inte? Klart han kan få städa ibland (bara jag slipper få höra det sen) Så nu är det i alla fall rent och fint här hemma så länge det varar=)


Så jag ska väl göra min insats snart tänkte jag och städa ur kylen.. äntligen=)


Måste även berätta att jag faktiskt har knåpat ihop en tröja till Malva... himla kul var det och inte så svårt ändå, men lite stolt över mig själv ändå... Ska lägga upp en bild på den snart... Har ju fått låna svärföräldrarnas kamera (tänk att ni alltid kan ställa upp, inte alla som har så fantastiska svärisar=)) så ska bara lära mig den först så kommer det nog en bild sen...





Av Emma - 28 oktober 2009 13:36

...blir man ofta med tre små barn... är det inte blöjbyten så är det nåt annat=) Så igår var jag egentligen inte färdig med mitt inlägg.. men blev såklart avbruten=)... Fast denna gången var det inte något blöjbyte... (eller, jo, det var det med) Det var Syster och Linus som skulle försöka få ihop vårt Skype... Ja ni läste rätt, nu har vi alltså kommit så långt i vår utveckling.. tack vare snälla syster som köpt både kamera och headset till oss (säkert helt utan baktanke, eller hur?=))... Gick inte så bra, men Linus jobbar på det...


Jonas: Tänkte ni kanske ville ta Malva till Kulbrunnen på fredag, det gillade hon ju=)

Av Emma - 27 oktober 2009 17:44

När grabbarna äter får de varsin sked så de har något att pyssla med en stund... Tyvärr tappar de ju den hela tiden.. det är det som är det roliga... Här kommer verkligen deras olika personligheter fram... När Love tappar sin sked blir han aningen jätteledsen, eller så sitter han bara och tittar efter den, lite snopet så där! När Noah tappar sin tar han Loves!=)


Skrev ju häromdagen att Love pratar tvåstavigt ex ma-ma-ma... det gör Noah med nu!=) Och Love har tagit efter Noahs hesa läte...


I fredags var vi på lekplatsen lite så där impulsivt som jag gillar=) Pojkarna somnade efter en stund i vagnen så jag och Malva kunde leka loss! Vi hade kul! Malva var så till sig så hon hade inte ro att stanna på samma ställe mer än nån minut... bara sprang från ställe till ställe=) Härligt var det... 


Idag har jag och Linus gjort stan tillsammans med grabbarna... Ja, ni läste rätt... Linus har varit hemma idag... beroende på en liten olycka igår efter överdriven närkontakt med en skruvmejsel... Aj, aj i handen...

Härligt att ha honom hemma hela veckan så där.. känns lite lyxigt och mysigt... Även om det kanske inte blir så mycket avlastning för mig eftersom han är lite handikappad så är det ändå skönt med lite (vuxet) sällskap ibland...

Av Emma - 22 oktober 2009 20:01

Häromdagen tyckte jag att Malva hade lärt sig rimma... "Fammo-Jammo-Fammo" gick hon runt och sa=)

Fast sen kom jag på att det var Gammelfarmor hon menade...

Ovido - Quiz & Flashcards