Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

...trasig...

Av Emma - 22 oktober 2009 10:01

Min kamera är sönder... igen! Fast denna har jag faktiskt haft i ett och ett halvt år nu... men i alla fall! Så irriterande! Alla bilder blir fördärvade med en stor svart fläck, först är den suddig, men blir skarpare ju mer man zoomar! Varför blir det så? Ska se om man kanske kan få den lagad nånstans...


Syster: Vet att jag skulle svartat för länge sen, men om du läser=) Är nog lättast om du skaffar de där grejerna som behövs, och beställer det hit i så fall... Kan ingenting om det där och orkar liksom inte sätta mig in i det heller just nu=)

 

Jag har börjat fundera på att gå och simma en gång i veckan... Helst dagtid hade jag tänkt, vill gärna vara hemma på kvällen med alla läggningar och matningar... Kanske går det att lösa med barnvakt... är ju bara borta  en och en halv till två timmar... Ska fråga farmor och mormor om de kan ställa upp varannan vecka... Om det går, är det nån som har möjlighet och hänga på? Vid ett-två-tiden i så fall...


Tiden bara går och går... Ibland önskar jag att man kunde stoppa den lite ibland=) Hade varit skönt att bara vara... Fast på söndag har vi ju en timme extra=) Men det innebär bara att vi stiger upp klockan fem istället för sex, för Malva bryr sig nog inte om klockan=) Hon har faktiskt börjat sova lite längre igen... Peppar, peppar...(fast just idag var hon uppe tidigt) Och grabbarna sover med bra... hela nätterna i sina egna sängar! Minsann! Innan har jag ju lagt över dem till oss framåt femtiden då de började bli lite oroliga, men inte så ofta längre! Skönt! Fast inatt tror jag att jag av bara farten tände lampan och satte mig upp två gånger... fast innan jag hann resa mig märkte jag att det var tyst=) Bara att ligga ner igen... vet inte varför jag vaknade.. .antagligen är det för tyst=)

Imorse gick jag upp vid halv sju... då ville inte Malva vara själv nere (satt i soffan med vällingen som Linus fixat) för Linus hade precis kört till jobbet, men jag fick en halvtimme extra ändå... Innan jag gick ner började Love böka lite så jag la honom i min säng... Noah vaknade vid sju... Love sov ända till halv nio!!! Så synd att inte barnens morrontider är lite mer synkade=) Fast det är ju mysigt med lite egentid med vart och ett av dem med=)


I fredags var Linus ledig då vi skulle till banken på förmiddagen... Fast sovmorron fick han inte, kvart över sex skjutsade han sina föräldrar till tåget... Men vi kunde ändå inte sova... Var vakna klockan fem båda två.. av samma anledning... för mycket plats i sängen och alldeles för tyst=) Den dagen gick vi upp vid sex... Noah vaknade vid sju, Malva kvart över och Love klockan åtta!


Grabbarna ja, de är ju sju månader nu (lite drygt)... Mycket har hänt och händer hela tiden...

Var på Bvc för vägning och mätning i tisdags: Noah väger 7430 gram och är 67,5 cm lång. Love väger 7945 gram och är även han 67,5 cm lång...


Eftersom kameran är sönder blev inte sjumånadersbilden så bra... det får duga med denna så länge=)

Noah och Love sex månader


Love sitter själv nu... Han är jätteduktig på det! Gåstolen far han runt i som en raket... Är kaminen igång så styr han direkt dit=) Han är väldigt nyfiken och vill titta på allt... Han har blivit duktigare på att vända sig med och ligger nästa aldrig på rygg längre... En riktigt glad unge, men lite lessen blir han om han inte har sällskap... Väldigt social alltså... Som sin mor=) Sitter gärna i famen och myser ibland, speciellt som nyvaken=) Så gosig! Pratar mycket "ma-mama-ma-ma, bla-bla-bla, nä-nä-nä och så vidare... Tycker det är jättekul att göra pruttljud med munnen, speciellt när man äter (endast då)... Kniper även ihop munnen och viker in läppen på ett roligt sätt (svårt att förklara=)) Tuggar ofta på tungan... Skrattar ofta... Älskar att banka! Bästa leksaken är nappen! Maten går jättebra, även om han fortfarande är lite mer avvaktande än lillebror, men det mesta går ner, bara det inte är för stora bitar... Favoritmat: Spaghetti och köttfärssås...


Noah är aldrig stilla... en riktig utmaning att byta blöja och klä på... Bara magläge som gäller och inte en sekund på rygg... sover till och med på mage! Hasar runt på mage men rullar mest runt, men förflyttar sig i alla fall= ) Står ofta i krypställning, men har inte tagit sig framåt riktigt ännu... Gåstolen gillar han med men använder den inte lika ofta eftersom han kan nöja sig med golvet längre stunder än storebror... Är gärna själv och bryr sig inte så mycket om det även om han skiner upp som en sol så fort någen råkar titta på honom... Men kela är han inte bra på, som en ål i famnen=) Nä vill man gosa så får man allt lägga sig på golvet! Snabbare än storebror på att ta tag i saker, drar i och tuggar på allt! Är väldigt faschinerad av sina händer, kan studera dem länge...  Pratar mycket, gärna lite "hesa ljud" "aaaarraaahhhh" (lite pirat=)) Eller lite skrikljud... Skrattar mycket... Bästa leksaken är nappen! Gillar att äta, framförallt att kladda=) Skulle behöva täcka in på honom och mig och allt annat innan matdags... Men är inte ett dugg kräsen och äter det mesta bra... Kanske inte fisk som går lite mer trögt. Favoritmaten är Spaghetti och Köttfärssås.


Och så ett par bilder på två grisar


Noah kladd   Love kladd  




  

 
 
Emmelie

Emmelie

22 oktober 2009 14:04

Så söta de är!! :-) Å kul att de är så olika!

http://www.emmeliejessika.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

22 oktober 2009 16:51

OJ vad tiden går fort, den bara flyger fram...snart är de 18 år och har flyttat hemifrån då sitter ni där ensamma =) Men innan de är 18 får man hoppas att ni lärt dem lite bättre matskick, för nu ser det ut sådär tycker jag ;-) Nästa helg kommer vi upp, har ni lite tid över eller behöver lite avlastning?? :-) Krama alla busungar!

 
Ingen bild

Syster

22 oktober 2009 18:33

Sköna grabbar! Men vad Love har förändrats, känner knappt igenom honom! :-) Ska kolla vad jag hittar på nätet, återkommer.
Kram

 
Josefine

Josefine

26 oktober 2009 20:27

stora fina pojkar ni har =)

http://dendarfin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards