Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

...slö...

Av Emma - 3 maj 2010 20:30

Tillbaka?! Nja jag vet inte... trodde ju att om ingen visste att jag bloggade skulle jag inte känna någon press att skriva heller och då skulle det gå lättare... men nej... inte speciellt... Vill ju så gärna skriva, skönt, även om man bara skrver om högst triviala saker som vad som har hänt under dagen och ingen roman precis, men man skriver ju  Drömmen hade varit en barnbok... har en som har funnits med i många år nu, men får liksom inte till det riktigt...


Idag har sötaste Cesar varit här och busat runt med Malva... det var uppskattat!  


Igår var vi en runda till Loppisen i Brunnsparken, Ronneby... Fyndade lite fina kläder till Malva, men inget porslin blev det... Vill ha lite uddagrejer, tycker det är fint... och gärna i blått-vitt med... fast det är det väl fler som vill ha... hittade en del "koka"saker.... fint, vill ha... men 125:- för en kopp det betalar jag inte!!


Idag har vi mest slöat, känns det som fast ändå har jag hunnit en del (det vanliga) ett par maskiner tvätt, lite dammsugning, byte av gardiner (bara halvvägs i sovrummet då den andra längden ligger vid symaskinen, så går det när man blir avbruten hela tiden=)), matlagning och halvvägs klar med städandet av altanen (den här gången var det inga barn som avbröt, dammsugarpåsen är full- igen!) Och så lite film på soffan med Malva som är en stor flicka nu och inte vill sova middag (fast vid halv tre slocknadet hon ändå i soffan) Och apropå stor flicka, hon har kissat på pottan med, fast bara en gång i lördags då jag försökte köra stenhårt med trosor... och den som blev mest överraskad var nog hon själv! "Mamma, nu kom det kiss!?" Sötnosen    Och så klämde hon några droppar i toaletten idag med... hoppas det tar sig snart!


Imorron är det utvecklingssamtal på dagis, på onsdag är det mammagrupp och fotografering och på torsdag är det Hlr för barn på BVC.. fulltecknad vecka med andra ord!  


  

 
 
Ingen bild

Moster Jenny

3 maj 2010 21:19

Vad roligt att få läsa igen!!!! Hoppas du fortsätter skriva någon gång ibland och för att du vill, inte måste! Har ni funderat på val av weekend ännu? Jag har semester v 28-30 tror jag, men vet inte var jag är, men någon annan vecka i sommar?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards