Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

...sjuk...

Av Emma - 10 maj 2010 10:26

Lilla sötaste gosungen Malva är sjuk, feber och rosslig i halsen.... 39 grader i går... inte undra på att hon har varit så snäll och beskedlig de senaste dagarna, hon har väl helt enkelt inte orkat hitta på något bus  


Idag är det marknad i Mörrum, men tror inte vi kommer gå, få se om Malva somnar nu en stund så kanske hon blir lite piggare sen... Det är ju faktiskt marknad i morron oxå!


Några som annars är väldigt pigga är ju Love och Noah... Noppe har varit gnällig ett bra tag nu (tänderna skyller jag på) men det verkar äntligen ha gått över och äntligen kan han vara på golvet och man slipper bära honom hela tiden...

Igår smet den busungen upp för trappan, var så säker på att grinden var stängd, men tydligen inte... Vi andra plockade undan i köket, Love var upptagen med sin favoritleksak- dammsugaren, annars hade han nog med smitit upp   Loves andra favoritsak för tillfället är att kramas och det är ju en härlig sysselsättning, tycker jag    Fast sen kan det bli lite för mycket när han springer och jagar runt både Malva och Noah för att kramas, kan liknas lite mer vid fasthållning   Mina sötungar!




 
 
Maj-Britt

Maj-Britt

12 maj 2010 22:19

Då jag läser din blogg (gör det inte var dag) så är det att du har problem med något och denna gång handlar det om sjuka barn, eller barn som får tänder. Mitt tips nu är att du köper honung, om du inte har det hemma, och ge dem en halv tesked till att börja med. Om de inte lugnar ner sig på ca en timme, så kan du ge dem ytterligare en halv. Sedan måste du vänta ca tre timmar innan nästa dos. Honung är naturens egen läkare, och jag har provat på mina egna barn då de var små. Skriv när du märker resultat - det är roligt för mig att få veta att det fungerar nu också.

http://brianne.bloggplatsen.se

 
Paula

Paula

18 maj 2010 13:17

Kan man ge dom pannkakor, ägg och sådant? Trodde inte man kunde ge dom mjölk och mejeriprodukter. När kan man ge dom mat som man steker? Tänkte på om dom ska smaka vår mat och vi steker ju mycket eller använder ugnen. Jag har verkligen noll koll när det kommer till mat och tycker det är skitsvårt vad jag får ge dom inte.

http://paularyberg.blogg.se

 
Frida

Frida

20 maj 2010 21:32

Han vet hur mamma vill ha det ;)

http://www.mammanolte.blogg.se

 
Ingen bild

ida

24 maj 2010 11:14

Jo vi har en cykelkärra :-)
Vi köpte den förra året på biltema vet inte vad den kostade dock. Men vet att den var billigare där än på andra ställen vi tittade.
Peter har den efter sin cykel och har inte växlar på den :-)

 
Frida

Frida

24 maj 2010 18:03

Jag tycker skånes djurpark är väldigt trevligt :) Lagom stort & lagom mkt att göra, sen att man går gratis in resten av året skadar ju inte :D

Ett besök på IKEA din gottegris :D Kom inte ihåg sist jag var där, men där är det farligt, alltid något man vill ha :)

http://www.mammanolte.blogg.se

 
Frida

Frida

24 maj 2010 20:33

Jag vill läsa matte B för vet inte hur jag ska fixa det, ska söka in till högskolan nästa år, men vet inte om jag hinner läsa den för borde läsa den på skolan & Ville blir inte på dagis förräns i Mars, men men. Så du skulle blivit förskolelärare?

Hhaa, vilken bra strategi, ska köra på den nästa gång jag ska till Ikea :D

http://www.mammanolte.blogg.se

 
Ingen bild

Eva

26 maj 2010 15:18

hej
vi saknade er idag, hoppas vi syns nästa vecka. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards