Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

...vanlig...

Av Emma - 11 juni 2010 12:57

Igår när Linus skulle ge Malva hennes välling sa han " Varsågod, här får du extra god välling" Jag vet att malva då tror att det inte är den vanliga vällingen utan en annan som hon inte gillar... (köpte den en gång och för att hon skulle gilla den pratade vi om den som den "goda" vällingen, såklart ville hon hellre ha sin gamla "äckliga" välling  ) I alla fall, för att minimera skadan så att Malva inte skulle vägra dricka så sa jag snabbt: "nej det är den vanliga vällingen precis som vanligt!" "Ja" sa Linus då och hakade snabbt på "gjord med extra kärlek" Vilket inte heller var så bra... "nejnej ingen kärlek alls!" sa jag,"helt vanlig välling bara"... "Ja", sa Malva då, "man kan inte äta kärlek" och så fnissade hon och drack snabbt upp sin helt vanliga välling helt utan kärlek  ...


  

 
 
Ingen bild

tant Mia

11 juni 2010 13:15

så ung och redan så klok! Hon måste släktas på mig ;-) (hur det nu skulle gå till) Jag har varit i d.mark och jobbat hela veckan och "råkade" då springa in en barnaffär men helt underbara kläder =) Så i helgen tittar vi upp med lite paket! =) Men eftersom att danskar är lite konstiga och inte kör med vanliga strlk så får vi hålla tummarna för att det passar! Kramar!

 
Lisa

Lisa

11 juni 2010 14:18

Lax i grönpepparsås låter himla intressant. :D
Tror jag ska ha nån form av potatiskaka med biffar med sting till. :D
När jag gör västerbottenpaj gör jag vanlig pajdeg, fyller ett förgräddat skal med riven VB-ost å slår över äggstanning. :D
Super enkelt. :D

http://lisoball.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards