Direktlänk till inlägg 3 november 2009

...bortblåst...

Av Emma - 3 november 2009 11:45

Var ute och gick igår... styv kuling=) Höll på att aldrig komma hem igen och blåsa bort som Mary Poppins=) Fast det gick=) En skön promenad i alla fall...

Något annat som också är som bortblåst är Malvas lust att sova... Hon var så trött så hon höll på att somna på vägen tillbaka fast klockan bara var elva... Så blir det när man ska stiga upp klockan fem! Det har klockan varit de senaste fyra dagarna när Malva har tyckt att det är dags att stiga upp! Kul? Nej! Hon ska absolut inte sova mer utan direkt ner och få välling... Igår lyckades jag dra ut på det till sextiden när Linus går upp, sen får hon sitta där nere själv... Är liksom ingen mening att tvinga henne att ligga kvar i sängen för då är det ingen som får sova! Förresten så var klockan bara halv ett inatt när hon vaknade... då jäklar tänkte jag inte gå ner och ge henne välling kan jag säga... så hon låg hos oss och bökade och hade sig... halv tre somnade hon och då kunde jag äntligen försöka sova... Däremellan både före och efter hoppade jag som en galning upp ur sängen och tillbaka igen, än till den ena och än till den andre av de andra två små som inte heller var så glada i att sova... inte så konstigt när deras storasyster ligger och pratar=) Pust och stånk och stön...

Blir inget vettigt sagt här idag märker jag... Tror jag ska gå och lägga mig en stund nu... typiskt nog kommer alltid tröttheten så fort det börjar bli dags för Love och Noah att vakna=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards