Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Emma - 4 maj 2010 19:43

Idag har jag inte gjort några måsten alls... bara "jag vill" saker=) Till exempel står tvätten fortfarande ovikt här... får ta den imorron istället...


Har bakat hela förmiddagen... hade ju jäst i kylen som höll på att gå ut så egentligen var det ju en "måste"sak i alla fall=) Bakade lite kanelbullar och lite med en egengjord nötfyllning i... måste säga att de blev väldigt goda  Speciellt för att vara mina... är inte så bra på vetedegar egenligen, men exprimentera är kul! Satte degen innan vi körde till dagis, sen hem och la över två sovande pojkar i vagnen och så in och satte igång! Bäst som jag står där och bakar kommer jag på att jag glömde äta frukost... ojsan... Får ta det till lunch istället... Fast sen kommer jag på att jag ska göra biskvier med när jag ändå håller på... mixade ihop en egen variant av några olika recept och de blev (enligt Jonas som snodde en från kylen) väldigt goda, själv har jag inte hunnit smaka dem ännu...


Klockan två mötte jag upp Linus utanför dagis för Malvas utvecklingssamtal... självklart hade de bara bra saker att säga om henne  

Vid fyra kom Jonas och Maria på en snabbvisit för lite lek, bus och smörgåstårta...  När de hade åkt igen var det dags att bada barnen, vilket gick ovanligt smätfritt idag och sedan vällingdags! Och kors i taket, idag blev alla flaskorna tomma och jag fick till och med göra mer! Hoppas det håller i sig  Är ju skönt om pojkarna kan lära sig dricka välling så vi slipper ge dem gröt på kvällarna Sen var det läggdags! Och här sitter jag nu... tvätten är fortfarande inte vikt, gardinen ligger kvar vid symaskinen sen igår och biskvierna står kvar i kylen och väntar på att bli doppade... Det finns lite att göra i morron oxå alltså    

Ovido - Quiz & Flashcards