Direktlänk till inlägg 7 september 2009

...arg, sur, tvär, trött och irriterad...

Av Emma - 7 september 2009 14:26

Japp det är jag det! I ett nötskal=) Vet inte varför jag är så arg... Brukar aldrig vara sur annars, men nu har jag mått så här sedan i somras... i och för sig vet jag nog vad det beror på (nej det är inte PMS=)) Det är min värk... det blir ju bara värre och värre och jag har ont i hela kroppen nu.. hela tiden... varje dag!! Det är jobbigt! Det är svårt bara att skriva på tangenterna just nu... har svårt att sträcka ut fingrarna... samtidigt som det är skönt när jag gör det... Likadant är det med promenader... det gör så jäkla ont efter en promenad, men det är så skönt att gå! Fast jag måste gå ganska snabbt.. annars gör det ont!

Ja, just nu är jag kanske lite gnällig... jag märker att jag börjar få svårt att hålla god min och det går ju ut över de flesta jag träffar (det är ju släkten som blir drabbad först för de känner man ju bäst) Så jag ville bara förklara varför, om ni nu har märkt min snarstuckenhet, men det tror jag...


Kanske skulle börja droga mig som doktorn föreslog.. knapra piller hela dagen kanske är lösningen?! Men jag vill verkligen inte det, inte när jag inte vet orsaken... Förresten har jag redan provat i ett par dar.. det hjälper kanske en timme eller så.. meningslöst att fördärva levern för det...


Vill bara säga nåt annat med.. alla tror att jag inte gillar babyblått och ljusrosa.. så är det inte.. kan vara väldigt fint, men inte på mina bebisar!=) Jag är inte emot de färgerna- jag älskar färger! Alla fäger! (utom kanske en del mörkblå nyanser=)) Det är det att pojkar ska ha blått och flickor rosa- det är det jag inte gillar! "Aha bebisen har rött- då är det ju en flicka"  Nä så vill jag inte att folk ska tänka, vill inte att kläder och färger ska vara indelade i könsroller... varför kan inte en pojke ha rosa? Fast jag väl erkänna att en klänning skulle jag inte sätta på grabbarna i alla fall... Fast det är lite orättvist.. Malva hade väldigt mycket pojkkläder när hon var liten, just för att undvika allt rosa... och det har hon fortfarande! Tvååriga flickor vill med leka i sandlådor och gräva och smutsa ner sig och hoppa i vattenpölar! I alla fall min flicka!=) Då passar det inte så bra med klänning och volanger och spetsar och glitter och paljetter... Nä lite mer rejält än så får det va!=) Så om Malva kan ha blått- då kan Love och Noah ha rosa och rött=) Jo så tycker jag ialla fall, ni andra får tycka som ni vill och det stör inte mig alls... Tycker alla har rätt till sin åsikt- absolut! Och det är ju inte så att Malva aldrig har klänning, hon är visst flickig ibland... Jag hoppas ni förstår vad jag menar...


Så här såg pojkarna ut i fredags:

Noah har rosa på sig... se så glad han är=)


 
 
Ingen bild

Syster

7 september 2009 17:49

Nedå, det har vi inte märkt! ;-)

Han är jättesöt i rosa, klart han kan ha det!

Stort tack för trevligt kalas och så mycket gott, den där tårtan är helt fantastisk!

Du får berätta om badleksaken hjälper till något i badet!

Kram

 
Hanna

Hanna

7 september 2009 21:19

Håller med dej när det gäller färgerna, men det vet du. Cesar gillar ju klänning:) köpte en röd mössa til honom idag... skit snyggt:)

http://cesar

 
Frida

Frida

8 september 2009 08:21

Oliver har rött på sig ibland :) Det spelar väl ingen roll vad det är för färg på kläderna. Jag skulle vilja att moa blev mindre flickig, hon ääälskar allt det där med volanger & spets. Jag älskade när hon hade baggy jeans med en t-shirt till, & håret uppsatt med tofs, då var hon så söt :) Men nejdå, hon skulle kunna gå runt med klänning & klackskor dagligen, till och med mitt i vintern som hon en gång gjorde när jag inte märkte det ;) tycker Noah ser lycklig ut, han bryr sig inte särskitl mkt om den rosa bodyn :) Ser ändå att det är en liten pojk :)

http://www.lyckligaflicka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards