Direktlänk till inlägg 9 september 2009

...mamma...

Av Emma - 9 september 2009 17:03

Ibland är livet bara helt underbartSkrattande

I går var en sån dag... detta trots att dagen började redan vid fyratiden! Tungan ute Då en viss liten Malva vaknade och absolut inte skulle somna om igen!

Vet inte vad vi gjorde som gjorde att dagen blev så bra.. inget speciellt alls.. lämnade Malva på dagis, körde och handlade med pojkarna... Skulle ha Noah i bärselen och Love i en kundvagn hade jag bestämt... Kommer till Coop och parkeringen är nästan tom.. skönt... ställer mig i en ruta där jag har tomt jämte mig för att lätt kunna lasta ut barnen och så börjar jag... då kommer det ett äldre par körandes och ska absolut parkera just där jag står!! Irriterande! Men i alla fall... handligen går jättebra, fast det börjar bli tungt att ha Noah på magen efter ett tag... de är inte så små längreGlad Hade funderat på att ta vagnen och en korg istället, men det var tur att jag inte gjorde det... Kundvagnen var proppfull när jag var klar... blir lätt det med alla gröt och vällingpaket och blöjorFlört

Kom hem, matade pojkarna som fick smaka majs&potatis för första gången- Love tyckte det var sådär och spottade lite och rynkade näsan, Noah bara gapade, fast han rynkade näsan lite, men gapade igen... Sen gick vi ut för att hänga tvätt... så kom Malva hem.. fixade lite fika till henne som hon fick sitta ute och äta.. mysigt... Så fortsatte jag med tvätten medan hon åt... Då sa hon nästan som en hel mening! Mamma. Hänga. Tvätt! Hon har satt ihop tre ord innan, men det blir mer och mer nuGlad Efter tvätten gick vi en promenad, Malva gick själv hela vägen... Ute på stora vägen kom det lastbilar.. så fort Malva hörde en lastbil gick hon långt ut i vägrenen och stod där helt stilla... Sen när den kom nämre vinkade hon till den.. så söt.. gjorde det flera gånger... Tyckte hon var jättekul, speciellt när de vinkade tillbakaSkrattande


Sen ville hon gärna gå ner mot kyrkogården och hälsa på traktorn som står där, så det gjorde vi... Då sa hon sin andra mening "Pappa. Köra. Traktor" Skrattande Så där ser man, mamma hänger tvätt och pappa kör traktor- där har vi arbetsfördelningen i vårt hemFlört Fast det är inte riktigt sant, Pappa hänger med tvätt... iblandGlad


I går kväll ville Malva inte sova.. gick och la henne, hon somnade, men vaknade en halvtimme senare helt genomsvett... Försökte somna henne igen, men det gick inte... La henne till slut i vår säng och där somnade hon... Bar tillbaka henne när vi gick och la oss... så sov hon faktiskt ända till kvart i sju...HärligtSkrattande


Pojkarna fick även smaka välling igår... gick ungefär som med maten... Love är lite mer tveksam, men Noah åt upp nästan en hel portion!! Vet inte om det berodde på vällingen, men i alla fall Noah sov lugnt hela natten...

  

 
 
Frida

Frida

9 september 2009 21:32

Fick se den i 4D med :) Då filmade dom samtidigt :) Döhäftig upplevelse, låg & grät på bristen i lycka :)

http://www.lyckligaflicka.blogg.se

 
Ingen bild

Syster

10 september 2009 16:39

Vad härligt det låter, själv sitter jag inne och ser bara det fina vädret genom fönstret! Krama sötnosarna från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards