Direktlänk till inlägg 11 september 2009

...shopoholic...

Av Emma - 11 september 2009 12:28

Nu är klockan snart halv ett... Det här har vi hunnit med hittills idag:

06.00- Steg upp, alla barnen vaknade nästan samtidigt...

07.00- Alla barnen matade, tvättmaskinen är igång

08.00- Love och Noah sover en stund, myser med Malva

08.30- Färgar håret

09.00- Baddags för grabbarna

10.00- Alla barnen är påklädda, även mamman, dags för mellanmål

10.40- Snart dags för promenad, minisarna sover (nästan) i vagnen, Malva busar ute, mamman hänger tvätt

11.00- Promenad, en kortis innan Malva ska sova, hon är trött som vaknade tidigt (idag igen)

11.45- Alla barnen sover samtidigt, mamman passar på att dammsuga...


Och här är vi nu.... Barnen sover fortfarande, jag har dammsugit, plockat undan och bäddat sängarna... Härligt!

Nu är det lite lunch vid datorn som gäller... de vaknar väl när som nu=)

Ikväll är det middag hos svärföräldrarna... skönt att slippa tänka på maten!

Imorron blir det kanske en runda till Babyproffsen i K-krona, dags för åkpåsar till vagnen


Var förresten en runda i stan igår... skulle ändå hämta ut Loves salva till skorven som aldrig vill försvinna, passade på att ta en lite shoppingtur med... såklart... =)

Är nog dags att omvärdera min syn på Lindex och Kappahl... När Malva var liten fanns det inget som passade på Kappahl, inte nåt snyggt och var det snyggt så var det för brett och kort i storlekarna... Lindex hade ett mycket bättre utbud... Men inte nu längre... På Lindex finns nästan ingenting!! Skulle bland annat ha två vita och två svarta helt vanliga bodiesar... Fanns inte alls i storlek 68!?! Inte ens på lagret.. Hur kan de ha så tomt... Känns nästan som om de inte längre ska ha barnkläder i sortimentet? Dessutom är storlekarna där nu som de var på Kappahl innan- korta och breda... På Kappahl däremot finns det numer hur mycket fint som helst, och kläderna har mycket bättre passform... Det är inte som jag inbillar mig eller som att Noah och Love är olika Malva.. visst är de olika, men jag har ju kvar bodiesar som Malva hade så jag kan ju jämföra... Svammel, svammel=) Köpte i alla fall två farfarströjor till Love och Noah, en svart och en grå- jättefina... Hittade även två fina bodiesar med Musse Pigg- en lila (som, kryss i taket, hängde på pojkavd.) och en grå och så en pyjamas till Malva, allt från Kappahl, naturligtvis!=)

Var inne på Bus och rackartyg med.. så mycket fint... Villervalla? Ja tack!=) Har bestämt mig för att köpa lite snygga och mysiga veleourbyxor i fina färger till alla barnen... Grå till Malva, orange till Noah och plommonfärgade till Love...

Är så mycket man vill ha hela tiden... Linus och jag diskuterade bilbarnstolar igår kväll... Snart dags att köpa riktiga till Love och Noah... det blir pengar det... Men är ju nödvändigt, absolut... Kanske en julklapp?=)

 
 
Lina

Lina

12 september 2009 10:45

Du är så duktig Emma! Min mamma-idol. :)

http://clarabella.bloggsida.se

 
Ingen bild

Eva, twins oxå

13 september 2009 22:03

Hej Emma.
Har dina grabbar oxå problem med hårda i magen?! det har mina knattar med, då ska du nog vara försiktig med o ge dom majs. Det klarade inte mina de blev hårda direkt. Morot klarade de inte heller. Hoppas att ni har det bra annars. Kanske vi syns på öppnaförskolan nån dag.
Kram

 
Frida

Frida

14 september 2009 13:30

Javisst var den :)
Du jag ska kolla upp v ad det är för märke på den där lampan :)

http://www.lyckligaflicka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards