Direktlänk till inlägg 16 september 2009

...tveksam...

Av Emma - 16 september 2009 20:42

Har/är lite tveksam till om jag ska fortsätta med det här... Blir lite av en press att man ska hinna med (minst) ett inlägg om dagen... prioriterar lite annat för tillfället känner jag.. men får se hur det blir... antagligen fortsätter jag.. om inte annat så för att lägga upp lite bilder då och då så att släkten kan hänga med.. det är väl det största skälet till att jag skriver ändå för tillfället...


Idag har vi varit hos familjen Nilsson-Sohl och ätit frukost, promenerat och bara myst.. så trevligt att jag nästan(men bara nästan) kom försent till Malva på dagis... hade inte gjort så mycket för hennes del om jag hade gjort det för hon ville verkligen inte gå hem... bara skrek och hade sig... det är hennes nya humör det... en riktig tjurpella kan hon vara ibland... idag slutade det med att jag bar henne under armen ut till bilen, där fortsatte hon att skrika nästan hela vägen hem.. då hade jag pratat henne lugn igen=) Sen gick vi en promenad till... en kortis till brevlådan och sen var vi ju bara tvugna att gå och klappa traktorn längre bort på vägen=) Ett måste varje dag nu=) Sen var hon precis som vanligt igen... de går ju över ganska snabbt de här "sur"-perioderna... Är väl nåt två-årstrots kanske?! Som igår när hon ville äta vindruvor (växer på husgaveln) hon fick plocka några, men sen sa jag stopp! (hon blir så kass i magen) Då gick hon dit i alla fall.. jag sa nej! Och jag såg hur det ryckte i kroppen på henne.. hon ville verkligen stanna, men samtidigt kunde hon inte låta bli att gå!=) Hon tittade på mig och man kunde se att hon inte förstod varför hon inte lydde.. Stackarn... helt förvirrad=)


Var som sagt på Babyproffsen i lördags... och som vi säger varje gång vi åker därifrån- Aldrig mer ska vi handla där!=) Hittade ändå inget denna gången.. heller... Hittade dock en tunn åkpåse i fleece som var väldigt fin, men lite väl dyr.. så ett par såna ska jag sy själv tänkte jag... har köpt tyg nu... ska bara få tid med... Kan man köpa det?=)

Kanske blir det bra, kanske inte... får väl se...


I söndags var det trädgårdens dag på Ljungan... vi tänkte gå, men precis när vi skulle göra det så började det att regna... var lite utflyktssugna ändå så då föreslog jag (halvt på skämt) att vi kunde åka till Ikea... Men Linus sa faktiskt ja! Minsann, vad förvånad jag blev... Så i söndags hade vi en väldigt härlig dag på Ikea=) Köpte en del smått och gott.. åt lite i restaurangen... pojkarna med, de åt jättebra och var så duktiga hela tiden! Skönt nu att vi kan göra lite små utflykter igen=) Köpte bland annat ett nytt påslakanset till Malva... med bilar på, hon älskar ju bilar.. och traktorer och lastbilar=) Så glad blev hon när hon fick sova i det... "Gå sova. täcke bilar.. många bilar" =)


I går var jag och handlade... Noah fick sitta i babysitsen i kundvagnen för han var vaken och Love som sov fick sitta i bilbarnstolen i kundvagnen.. det gick jättebra faktiskt.. hade en rullkorg som jag fick dra bakom mig och så sköt jag kundvagnen framför mig... fick knappt plats med några varor där på grund av bilstolen, men ändå lyckades jag fylla fyra kassar (stora rullkorgar=))... skittugnt blev det!=) Försökte gå en bit med två kassar i varje hand och skjuta vagnen framför mig med magen.. tills jag kom på att det gick nerför till bilen.. ingen bra idé=) Antingen skulle jag knäcka ryggen eller så skulle vagnen med barnen rulla nerför backen och ner i ån... Faktiskt så fick jag ge mig och be om hjälp... det händer inte ofta=) Stod en kille (som jobbade där) och pratade med tjejen i servicedisken.. han bar så gärna kassarna till bilen! Å så tacksam jag var... Så snällt!


Förresten, idag är pojkarna sex månader!




 
 
Ingen bild

Lina

16 september 2009 22:43

Tack själv för idag! Så trevligt så, och en promenad blev det också. Tuva sov till klockan tre! Tråkigt med mammagruppen.. Vi får köra på som vanligt då. :)
Har lagt upp recptet på min blogg nu så du kan laga denna goda mat!
Inte sluta blogga, men göra det en gång i veckan istället om det känns stressigt. Tycker jag. :)
kram

 
Ingen bild

Syster

17 september 2009 19:49

Känn ingen press att skriva minst en gång om dagen, men jag hoppas inte du slutar helt. Det är jättekul att få läsa om er vardag när jag inte är där så ofta. Och bilder är definitivt kul att se! Förresten så borde du spara ner allt du har skrivit och spara till kidsen, säkert roligt och längre fram för att dra sig till minnes!

Förresten, soffan ni har stående kan ni lägga ut på blocket, den passar tyvärr inte in i min nya lägenhet som jag köpte igår!!!! Den finaste lägenheten!! :-) Men soffan behöver var av en störra modell för att det ska bli riktigt bra. Soffbordet skulle kanske funka, men det är nog lättare för er att bli av med det som ett paket!
Krama alla!

 
Ingen bild

"tant" Maria!

18 september 2009 08:11

Hej!! vad är det jag hör?? du kan ju inte sluta blogga, hur skulle vi här långt nere i Skåne då kunna få vår behövliga dos av malva och pojkarna varje vecka?? Nej vet du vad det går inte =)) Vi ses nästa helg!!!!

Kramar alla från mig!!
/Maria

 
Paula

Paula

20 september 2009 12:03

Hej! Har nog glömt att svara på någon gammal kommentar från dig :( Haf oftast bara slängt in några inlägg och sen inte hunnit med mer. Ja, det är riktigt tråkigt att allt ska göra på internet idag. Alltid samma sak, vad det än gäller. Vem man än ringer så frågar dom alltid: "Har du internet? Det går fortare om du gör det där." Vart är servicen idag?
Coop´s våtservetter använder vi, tycker dom är bäst av dom jag har testat och det är några stycken. Dom är lagom våta och oftast får man upp en eller två. När man tar upp en i vissa paket så kommer hela paketet upp. Däremot så tycker jag om dom man fick i paketet från Libero som man hämtade ut på Lindex. Där kommer det en och det kändes bra med locket. Dom är ju säkert en aning dyrare än Coop´s så dom fortsätter vi med. Med två barn så går det ju åt en hel del så vi täntke försöka bli mer ekonomiska. Det var ju STOR skillnad på Sempers ersättning och Nans ersättning. Ska kolla vart blöjor, burkmat och gröten är billigast också. Det går ju som sagt åt! Så det ska öppna i Citygallerian, man misstänkte ju det. Vart annars har vi lediga lokaler? :) Tänkte faktiskt försöka söka jobb där, jag älskar HM och hatar mitt jobb och jag ska ju börja jobba till våren igen. Frågan är bara hur man ska lyckas söka :(

http://paulasworld.blogg.se

 
Paula

Paula

20 september 2009 15:13

Emma, Emma, Emma. Skulle inte du påminna mig om bytare-dagen idag? :)

http://paulasworld.blogg.se

 
Paula

Paula

21 september 2009 19:59

Ingen fara, jag vet hur det är. Man är dålig på att både svara på kommentarer, sms och telefonsamtal ibland :( Jag kan ta en titt en dag, gärna. Beställde 10st nya till dom nu, behöver ha ganska fort :) Har börjat fundera på om det kan vara tänderna som spökar också, det eller magen. Vi håller oss till gröten nu när det verkar fungera, lika bra det. Då äter dom och det byts inte en massa med tanke på deras magar. Önskar bara dom kunde lära sig att sova hela natten.. Men det turen lär man inte ha än på någon månad :( Det är något i Bellevue på torsdag, ska försöka få Björn till att ta barnen då så jag kan gå dit. Får se om han går med på det..

http://paulasworld.blogg.se

 
Ingen bild

JON

21 september 2009 20:50

På måndag ska jag vara ledig, så jag kan hämta Malva på dagis och ta med henne på utflykt. När slutar hon?

 
Ingen bild

Eva, twins oxå

22 september 2009 18:14

Hejsan
Hur gick det på BVC idag? Hur mycket vägde de? Max somsagt ligger på 9,1 o Linus på sina 7,5 lite skillnad.
Kram hoppas vi syns.
54271@telia.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards