Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Emma - 4 juli 2009 10:32

Igår var Johanna, Linus och Amanda här... och Ronja med (hunden)... De kom vid halv två ungefär och innan dess förberedde jag och Linus (min Linus;-)) för grillning... Marinerade kyckling, gjorde potatissallad, vanlig sallad, paj och vaniljsås... Allt var klart när de kom så sen slappade vi bara i solen (skuggan) hela eftermiddagen...

Malva och Amanda lekte fint ihop men hade båda starka viljor;-) Badade såklart i poolen med;-)


Senare framåt halv fem eller nåt så grillade vi.. det mullrade lite omkring oss, men det var inte så nära...

Vi åt och när vi var färdiga så brakade det loss.. Blixt och Dunder!!=)


Regnet vräkte ner och åskan var rakt över oss! Vi satt på verandan och regnet öste ner så vi knappt hörde varandra=) Plötsligt slog blixten ner nånstans alldeles i närheten! En sån smäll har jag aldrig hört förut och vi blev helt lomhörda allihop! Men jag tycker ändå det är mysigt med åska! Och det verkade Malva med tycka;-) Love hade precis somnat och han sov lugnt vídare i oväsendet ända tills jag bara in honom... det blev väl för tyst då... Noah låg vaken och tittade, jag hade tagit upp honom i famnen för att han inte skulle bli åskrädd hade jag tänkt.. men det fick kanske motsatt effekt när blixten slog ned för då hoppade vi skrämt till allihop;-) Men Noah satt lugnt i famnen och bara såg sig omkring;-)


Skulle gå in och sätta på ugnen för å värma pajen när det lugnade ner sig lite... Strömmen var borta!! Telefonerna var med döda...

Ungefär en och en halv timme var vi utan ström... hade precis ringt min bror för att åka till honom och få koka lite vatten till minisarnas mat men just då kom strömmen tillbaka:-)


Åskan krävde sina offer... tv:n och digitalboxen där uppe gick åt skogen, men det är överkomliga förluster:-)


Av Emma - 4 juli 2009 10:30

En sak till som Malva önskar sig: En cykel som man kan sitta på och sparka sig fram som på bobbycar, antingen i plast eller trä! För utomhusbruk!;-)

Ovido - Quiz & Flashcards