Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

...morronpigg...

Av Emma - 10 juli 2009 21:04

Det var verkligen Malva idag! Jag stod och tittade på pojkarna som sov så sött i sin säng imorse, funderade på om jag skulle väcka dem eller inte för de hade bärjat bli lite oroliga... Just då hör jag Malva! Vad tror ni klockan var då? Sex? Fem? Nej, det hade kallats sovmorrom i det här huset! Kvart över fyra var hon!!! Sen sov inte Malva mer kan jag säga och knappt vi heller! Halv sex vaknade även Noah igen så då gav jag upp och tog med mig dem ner... Trött nu? Ja!


I förmiddags kom Pelle hit och hämtade Linus för att köra och köpa tak till vårt (Linus) bygge... Malva blev sååå lessen när hon inte fick följa med... Stackarn;-)

Trodde hon skulle somna tidigt så jag försökte erbjuda henne lite frukt: Banan? Vindruvor? Russin? Nä, vad svarade hon? "Slass" Glass ville hon ha! Och nej det fick hon inte...


När Linus kom tillbaka fick Malva följa med honom in till stan.. skulle hämta boxen på Telia som äntligen hade kommit efter lite strul...

De hade lyxat till det med en mjukglass på torget, bekände Linus för mig sen... Så då fick hon sin slass i alla fall;-)

Sen somnade Malva så fint på vägen hem.. Då hade hon ändå orkat vara vaken ända till kvart över elva! En pigg liten dam!


Klockan tre befann vi oss i Mörrum för att fira en annan pigg liten dam, gammelfarmor fyllde år! Tårta och kakor i stora lass! Pojkarna skötte sig jättebra och Malva med... Var bara lite gnäll från Noah som trodde han ville äta, men när han fick mat ville han inte ha...

Han har börjat bli lite skrikig igen strax innan varje mål, han vill ändå inte äta om han blir erbjuden... han har nog lite knip... Men har kommit på en bra taktik: Låta honom skrika ut och "cyklar" lite med benen tills han lugnar sig, sen somnar han av utmattning och sover oftast den sista timmen tills det egentligen är matdags (försöker hålla fyra timmar mellan målen nu och det går riktigt bra!)


Nu börjar Love röra på sig.. han har inte ätit sedan fyra! Dags att gå!

Nä han somnade igen... Då hinner jag berätta hur stadig Love är (är lite orolig för Noah som verkligen inte alls är stadig, men det kommer väl..) Han sitter ju redan i hoppgungan och den stortrivs han i, vill knappt alls ligga ner... Igår hämtade jag även upp Malvas gamla gåstol, den satt han mer än gärna i... skuttar runt där som en tok!;-) Men han kommer såklart bara bakåt än så länge... det gjorde Malva med i början... Men hon satt inte i gåstol förrens hon var typ fem månader (i och för sig fick hon inte den förrens då;-)) Men det känns ändå som om Love är stadigare... Men han är ju mer stabant också.. brås på sin mor... eller "kraftig benstomme" som min egen mor alltid sa.. Det är jag tacksam för.. hon sa aldrig att jag var tjock... Så det är inte Love heller;-) Noah är ju lite tunnare, men å andra sidan kanske det kommer att gå snabbare för honom när han väl kommer igång, just därför...

 
 
Hanna

Hanna

10 juli 2009 21:51

Nu har jag en blogg igen:)

http://cesar

 
Ingen bild

JJ

12 juli 2009 14:14

Hon lär ju inte vatt så morgonpigg imorse=). Fick nästan lite dåligt samvete=).

 
Hanna

Hanna

13 juli 2009 21:16

Ni kan hämta spjälsängen när ni vill, Cesar verkar föredra den nya:)

http://cesar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards