Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

...upptagen?...

Av Emma - 13 juli 2009 20:47

Hela helgen har bara försvunnit känns det som... ändå kan jag inte säga att vi har gjort något speciellt... dagarna bara flyter ihop;-)


I lördags.. hmmm... Malva sov ända till fem! Vi var trötta allihop och lyckligtvis sov alla barnen samtidigt en stund på dagen... då sov vi med! Jag tror att jag snusade i ungefär en och en halv timme;-) Skönt! Fast kände mig ändå rätt slut... Sen kom Jessie och Totte på besök en stund- trevligt! Sen kom även mamma och pappa på fika... De tog Malva med sig och gick och plockade blåbär en runda... De hade hunden Maja med sig också- till Malvas stora lycka;-) Blåbären var jättegoda och de fanns tydligen gott om dem med... ska nog gå en runda till blåbärskogen jag med:-)


På kvällen kom farbror Jonas och Maria inom med kläder som de hade köpt på Kosta Outlet.. hade skickat bud med dem och de hittade riktigt fina jeans till pojkarna och en kjol och en tröja till Malva, sen hade de även köpt flera fina tröjor till pojkarna och en fin tröja till Malva i present- Så snällt! De lekte tillsammans hela kvällen och Malva var jättetrött men skulle absolut inte sova! Till slut fick Jonas och Maria köra hem för att vi skulle kunna lägga henne, men inte ens det hjälpte! Hon somnade på soffan till slut, kvart i tio! Linus hade sagt att sov hon till efter halv åtta skulle de åka och köpa frallor på söndagsmorronen.. Hon sov till kvart i åtta!!


Sovmorron igår alltså! För mig! Linus kunde inte sova utan gick upp tidigt som vanligt, men till och med minisarna sov... även om Love brukar vara vaken runt en timme mellan fem och sex ungefär...  mindre kul...

Annars äter de riktigt bra nu! Skönt! Lite mer bestämda tider med 8-12-4-8-12 och 4... kanske kunde de sova över ett mål på natten snart?

Gjorde nästan det i natt... Love vaknade till vid fyra och jag är genast beredd på att mata honom, men så somnar han om så jag tänker okej, vi vilar en stund... när han vaknar igen är klockan kvart i fem! ojsan! Men det gick bra ändå...


I förmiddags var jag och Malva och handlade och eftermiddagen har vi tillbringat på kalas hos Linus mormor och morfar...


Imorron kommer mina "gamla" jobbarkompisar på besök.. ska bli kul! Bakade en paj av blåbären som pappa plockade som jag ska bjuda på... det blir nog bra...


En sak som inte är så bra är att jag känner mig så förbenat trött hela tiden! Supertrött! Och ja, jag vet att jag har tre barn under två år! Men det är liksom inte sån trötthet! Är slut i hela kroppen och har jättesvårt att stiga upp.. vill bara sova! Dessutom har jag fått väldigt ont i mina knän igen... en smärta som har kommit och gått sedan jag var tolv ungefär! Har så ont att jag har svårt att göra något annat än att sitta... eller gå med vagnen;-) Vagnen är bra... den funkar som en rollator för mig lite grann!...

Nä nu vill jag inte klaga mer... det är inte min stil... Har i alla fall bestämt mig för att nu ska jag verkligen gå till doktorn... kanske har fått borrelia eller nåt... Usch.. tappar väldigt extremt mycket hår med... om det fortsätter så (faller i stora sjok) kommer jag snart bli flintskallig... men vem vet... kanske en look som klär mig?!=)


Förresten har det tydligen öppnat en ny hobbyaffär i stan.. Tyg och Hobby på Ronnebygatan eller nåt... måsta bara kollas in snarast!

 
 
Ingen bild

Maria

14 juli 2009 11:50

ja nästa gång ska vi köra hem tidigare så Malva bus kan gå och sova! Men farbror Jonas är ju så otroligt rolig att leka med... :-) Vi hörs!

 
Paula

Paula

14 juli 2009 13:11

Börjar få lite bättre mattider nu? :) Skönt att höra. Har tänkt på en sak, du har inte lust att träffas och ta en fika eller något? Prata lite och ge varandra lite tips kanske?

http://paulacarolineryberg.blogg.se

 
Ingen bild

Syster

14 juli 2009 18:48

Usch då, låter inget bra att du är så trött, tycker absolut att du ska kolla det, kan mycket väl vara borelia och det är dumt att inte kolla upp. Snart så är jag hemma och då kan du få en massa extra hjälp så du både hinner vila lite extra och kolla hobbyaffär! :-) Kommer hem på torsdagskvällen tänkte jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards