Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

...naturälskare...

Av Emma - 22 juli 2009 20:31

I måndags var vi som sagt på Eriksberg.. Det är jättefint där ute, det är i den miljön jag är uppvuxen.. bara ett stenkast bort... Tog många fina (trodde jag) bilder, blev mest skit av dem eftersom jag tog dem innanför fönstret på bilen.. Kunde inte veva ner på grund av en rolig liten dam som kvällen till ära fick sitta i mitt knä i framsätet... Första djuren vi såg var några hjortdjur (vet inte vilka) Vi vevade då ner rutan för att se tydligare.. vad gör Malva då?! Jo hon ropar "Hej! Heeej! HEEJ!" till dem;-) Gullunge! Men vi vevade upp rutan rätt fort igen och sen fick den stanna uppe... kunde ju inte skrämma iväg alla djuren.. kom ju bilar efter som med ville se nåt=)


Såg en massa grisar med... eller ja vildsvin då;-)... Ett var så nära bilen som typ fem meter.. stod och bökade i jorden helt lugnt...


Nästa gång vi åker ut ska vi stanna längre... då ska vi ha picknick på utsiktsplatsen och Malva ska få leka på den fina lekplatsen, men kan lätt spendera tre-fyra timmar på Eriksberg... Denna gången tog vi bara en snabbis... tog väl drygt en timme att köra runt allt, men då stannade vi inte så ofta...


Igår var vi först på Maxi och Lindex i Olofström- kände lite shoppingsug=) Först Maxi, där hittade vi lite byxor till pojkarna, böcker till Malva och "skor" till pojkarna... Bra fynd! Sen Lindex, där kom plötsligt Linus shopping-gen fram;-) Han provade kläder på Malva till höger och vänster- titta aldrig på prislappen... Han gör aldrig det först;-) Han köpte en jättefin dunväst till Malva som hon kan ha i höst och en fin huvtröja med Mumin, dessutom blev det varsin muminbody till killarna och strumpor till Malva (de la såklart jag till;-)) Dessutom ville han köpa en rosa(???!!!!) basker/hatt till henne, men där sa både Malva och jag stopp!;-)


På eftermiddgen var både moster/syster och Hanna och Cesar här... Malva roade sig kungligt=) Fikade gjorde vi med.. blev lite sent så det blev ingen middag- sunt va? Det sista jag åt i går var alltså vid halv fem och det var kladdkaka=) Men det är ju semester=)


Idag har Farmor varit här, med presenter de hade inhandlat på Ullared- Ja tack!=) Malva blev glad! De gick ut och lekte ett bra tag och sen kom hon in och ville sova;-) Så vi gick en liten runda med båda vagnarna och hon somnade så fint, det gjorde Love med, men Noah- han var så pigg och vaken! Han hade ju sovit hela tjugo minuter på förmiddagen så han behövde inte mer tyckte han=)


I eftermiddag/kväll har vi varit hos mina föräldrar på Torp, min morfar var också där... Vi fikade på världens godaste hallonpaj!! Den enda hallonpaj jag har ätit visserligen;-) Men god var den och jag gillar inte paj så mycket egentligen... mest vaniljsås=)


Så här ser pojkarna ut nu vid fyra månader



 
 
Ingen bild

Syster

23 juli 2009 19:24

Ja just det, tack för kladdkakan, var inte dum, men hallonpajen slår det mesta, var nästan lika god i tag när vi satte i oss resterna!

Lyssnade av Malvas meddelande på min telefonsvarare, lät precis som när hon skulle pratat med djuren, hej i allt högre ton, inte så konstigt kanske då telefonsvararen inte sa ngt tillbaka! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards