Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

...fyra månaders bebis...

Av Emma - 23 juli 2009 09:35

Livet som en fyra månaders bebis ser ut så här på ett ungefär;

Vakna, skratta/skrika, äta, leka/kräka, bajsa/kissa, sova;-)


Det har hänt mycket på fyra månader... Nu är de två vakna bebisar som skrattar och ler mycket, de är nyfikna och vill gärna vara med överallt...

Noah har hela tiden varit lite piggare än Love och så är det till viss del fortfarande, men vissa dagar kan det vara helt tvärtom;-)

Noah har mycket lättare för att acceptera att ligga själv utan att bli aktiverad, han äter bättre av gröten och "pratade" lite tidigare än Love...

Love däremot var den första som log, som skrattade högt... Han är mycket stadigare än Noah...

Loves humör är antingen upp... eller ner... Noah han är lite av varje mest hela tiden=) Svänger inte så mycket...

Noah somnar lätt för sig själv- Love måste för det mesta bli gungad, utom på kvällen när vi lägger honom i spjälsängen- då somnar han glatt för sig själv... I förrgår låg han och pratade en stund innan han somnade mitt i pratet.. det lät så kul;-) "regg, regg, regg"...

De griper efter saker och älskar att tugga på allt! Speciellt händerna förstås- det är gott! Noah är speciellt galen i sina händer- långt ner i halsen ska de vara, sen klöks han förstås och blir ledsen;-)


Tänk att man kan bli så glad för att byta en bajsblöja... Bytte en på Love både igår och idag- innan dess var det i söndags!! Noah har fortfarande inte bajsat sedan i söndags... Nu uppfyller jag väl alla fördomar om småbarnsföräldrar genom att prata bajs, men som förälder vet man hur viktigt det är som bevis på att barnen mår bra... Hoppas Noah bajsar idag...

Han har till och med fått lite katrinplommonpuré för den sakens skull... Inget man börjar med annars kanske... Han åt så glatt, Love fick med lite fast som vanligt var han inte alls intresserad utan tryckte ut det med tungan igen;-) Malva ville med ha- så hon fick såklart också=)


Nu har Malva åkt iväg till sin farmor för att leka en stund... det gillar hon... Jag skulle ringa till vårdcentralen innan, men då ville Malva prata istället... Det gick ju inte så jag fick lova att ringa upp Mommo efteråt istället, men hon svarade inte så då blev det farmor... Malva pratade så fint, sen fick inte jag lyssna så hon gick in på kontoret och ställde sig i ett hörn och pratade en stund, när jag kom och skull ekolla var hon var sa hon "Sova! och pekade att jag skulle gå och lägga mig på mattan igen där jag hade suttit och somnat pojkarna... Gullunge;-)


Nu ska vi upp och möblera om sovrummet.. har äntligen hämtat Cesars spjälsäng som vi fått låna, så nu ska de äntligen få en varsin säng... Det behövs för Love snurrar alltid så han ligger på tvären och Noah ligger och sparkar på honom=) Men vem vet- det kanske är så de vill ha det?!=) Kanske inte alls sover i natt;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards