Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

...matvrak...

Av Emma - 26 juli 2009 20:27

Igår blev det ingen tid till datorn alls;-)


Gick en runda på förmiddagen, skulle få Malva att sova tänkte vi- det gick inte så bra... Vi gick en lång runda, men det hjälpte inte alls... När vi var nästan hemma började det dugga lite så Linus svängde av och gick in med minisarna, men jag tänkte fortsätta en bit med Malva... Kom kanske tjugo meter och det började regna riktigt så vi vände hemåt istället... Hann precis dra upp vagnen på verandan innan det kom värsta störtskuren! Vilken tur att vi vände... Sen somnade Malva äntligen medans regnet dånade i backen=)


På kvällen kom Hanna, Fredrik och Cesar för att äta Langos! Linus hade fixat=) Jag är inte så där jätteförtjust i langos, tycker det sväller så i magen... Jag åt bara en... Tur var det... De andra frossade... jag vet inte hur många... Äta tills man spyr- bokstavligen=) De var inte så pigga nån av dem sen;-) Haha... Nä stackars dem...


Blev en sen kväll för Malva... och lägg där till att hon inte hade sovit så länge på dagen= en superövertrött unge! Gick inte alls att lägga henne... Först ville hon ha välling och pyjamas precis som vanligt.. och så borstade hon tänderna tillsammans med Cesar och så gick hon mot trappan och ville upp och lägga sig... Kruxet var bara att hon trodde att Cesar med skulle med... Blev jättelessen när hon förstod att han inte alls skulle sova över utan åka hem istället;-) Sötisen...


Klockan tio la jag henne i sängen för jag vet inte vilken gång i ordningen... hon skrek så hemskt... jag stod inte ut... till slut hoppade jag ner i spjälsängen jämte henne och efter vad som kändes som flera timmar lugnade hon sig såpass att jag kunde krypa ut, sen fick jag sitta jämte sängen tills hon somnade.... Hela kroppen skakade av snyftningar långt in i sömnen... Ååå vad det värkte i hjärtat... Efter flera timmar kunde jag med gå och lägga mig.. helt slut var jag... Kom till sovrummet, kollade på klockan och såg att jag bara varit borta i tjugo minuter!;-) Men det kändes som myyycket längre=)


Idag blev det en spontan utflykt till Ekohallen, skulle leta present till Malva och kolla på gungställning... Hittade en hel del annat med... bland annat en tröja till Malva för en hundring- billigt tyckte jag! Billigare ändå blev det i kassan där det visade sig att det var halva priset på den;-) Ja tack!

Så fick hon några Nalle Puh-böcker och två DVD:er med Nalle Puh... Hon gillar verkligen Nalle Puh... Hon har börjat tycka det är kul att titta på tv nu och vill gärna se "baba" (barnprogram) Så kommer hon med fjärrkontrollen till mig och pekar mot tv:n "Puuu" ;-)


Dagens ord: "Höj" (Hav) "Falla" (fralla) och Sallad och "tål" för tvål

Hon pratar väldigt mycket om sig själv i tredje person med... "Maowa" säger hon;-)


Imorron blir det en ganska spontan utflykt till... Ska till Skånes djurpark;-) Hade tänkt åka på torsdag, men vädret skulle vara bättre i morron så det är lika bra att passa på... Hoppas det blir uppehåll nu bara=)

Tar med oss farbror Jonas och "Tant" Maria med... lite extra barnvakt är aldrig fel=)



 
 
Paula

Paula

26 juli 2009 21:45

Det är en ersättning som är mot förstoppning, köpte den på apoteket men det ska finnas i mataffärerna också. Det är Semper som gör det och det står "Bifidus" på framsidan, röd förpackning. Dom har fått det i tre dagar idag men det har inte hjälpt än :( Det skulle ta 1-2 dygn stod det på förpackningen. Dom kanske är riktigt hårda i magen så det tar lite längre tid. Någon skrev i bloggen om mini derm droppar, vet inte vad det är men det ska väl också vara mot hårda i magen. Får testa det om inte Bifidusen hjälper snart, det måste ju ut. Dom stackarna måste ju har ont :( Ja, vi har babysitters men dom är inte så förtjusta i dom. Letar nya på blocket :) Ja, det hade varit kul att träffas snart. Hur har du det i veckan?

http://paulacarolineryberg.blogg.se

 
Lina

Lina

27 juli 2009 21:52

Mammaträff hos Marina på onsdag morgon/förmiddag. Har pratat med henne så det är ok att vi invaderar. Vi kan ju ta med frallor och lite annat gott! Trevligt! kram

http://clarabella.bloggsida.se

 
Emmelie

Emmelie

30 juli 2009 09:13

De dära langosarna blir jag sugen på att smaka! :-) Hanna åt ju så många så hon spydde så de måste vatt extremt goda!!

http://emmeliejessika.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards