Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Emma - 6 augusti 2009 19:51

Klockan är... tio i åtta... Alla barnen sover... i sina egna sängar=)

Dags för lite egen vuxentid=) Och vad gör jag då? Jo jag sätter mig vid datorn och läser lite bloggar=)

Tänk att pojkarna somnar på studs i sängarna... annars kan det ta säkert en halvtimme att somna dem...

Av Emma - 6 augusti 2009 17:17

Ha! Hade ju glömt vad jag gjorde förra torsdagen! Hur kunde jag glömma det?!=) Emme och Stefan var ju här och bjöd på kladdkaka som de hade med sig... Fick fina blommor med! =) Trevligt var det, var länge sedan sist! Alltför länge=)


I fredags var Malva och Linus med Farmor, frabror Jonas och Tant Maria och plockade hallon... Sen blev det hallonpaj till efterrätt=) Gott!

I lördags hade Love namnsdag... och pappan... och farfar=)

I söndags var det tårtkalas för farbror som fyllde år i måndags... Lyxigt med två tårtor var det! Jättegott!=)


Sen gick jag och barnen hem därifrån... så skönt att komma ut och å promenera lite...


I måndags så vaknade som sagt Malva med hög feber, den satt sen i hela dagen även om hon var pigg emellanåt så var hon rätt mör...

I tisdags hade Malva fortfarande feber, vaknade mitt i natten och sov sen hos oss, vilket även både Love och Noah gjorde en stund... Behöver en större säng=)


I går lärde jag och Linus oss en viktigt läxa... det går inte att ta igen två års utebliven shopping på en dag=) Vi hade en barnfri dag då både mormor och moster var här och passade barnen... Var i Kristianstad på shoppingutflykt! Hade verkligen sett fram emot det och längtat efter lite nya kläder=) Länge sedan man hade tid att prova och utan att ha ett eller flera barn med sig...

Var riktigt mysigt faktiskt=)

Första stoppet blev H-M... hittade mycket som var fint... bland annat köpte jag ett par jeans! De första någonsin som jag har köpt någon annan stans än på JC!!=) Riktigt välbehövligt var det eftersom jag inte har ett enda (helt) par=) Satt väl inte perfekt, men sköna var de=)


Efter H-M gick vi och åt och sen... ja sen var vi verkligen helt slut=)

Fick anstränga oss för att orka mer så lite halvhjärtade besök blev det på Lindex och Åhlens, Dressman, Cubus, BR, Din sko m. fl... Men hittade inte mycket... Sen blev det Claes Ohlssons! Älskar sådana affärer! Hittade en hel del bland annat en födelsedagspresent till Malva... Annars blev det faktiskt inte så mycket till barnen... det var liksom det som var meningen=)

Sen åkte vi ut till Skopunkten, men där fanns ingenting! Alla skor ser ju nästan likadana ut! Tråkigt...

Sen ville Linus nödvändigt gå till Harald Nyborg fast benen knappt bar oss längre=) Så dit gick vi och vände... men! Hade vi inte gått dit hade vi missat köksaffären som låg snett bakom! Så det var det värt... spanade lite på kök med... första vi tittat på "live" och vi gillade det vi hade tänkt oss... ska titta lite mer, men det blir nog det=)


Idag var vi en runda in till stan och tittade på lite mera kök, men inget vi ville ha... sen i eftermiddag har Emme varit här... Hon hade varit på Ullared nu och hade mängder av  kläder med sig i present till pojkarna! Jättefina var de! Tack så mycket!
Synd bara att de inte alltid har så fina kläder så att man vet att det är värt att åka upp.. i bland har de ju ingenting...


Okej okej... nu är jag ikapp igen=)  Matdags nu, Noah kallar=)

Ovido - Quiz & Flashcards