Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Emma - 30 augusti 2009 21:17

Ojojoj vad denna veckan har gått fort! Har hittat på massor och hunnit med en hel del=)

Torsdagen var ett enda löpande band... Tack för svärmor säger jag bara!=)

Dagen började som vanligt, sedan kom svärmor för att passa minisarna och jag körde Malva till dagis, fortsatte till doktorn (och vad som hände där vet ni ju redan=)) sedan en sväng på stan- gäller ju att utnyttja barnvakten till max=) Jag hämtade grabbarnas gratislåder från Libero på Lindex, men de var inte så roliga... På Lindex hade det fortfarande inte kommit in några roliga barnkläder.. vill ha något annat än blått och grönt! Gult, orange, lila (ja till pojkar!=)), känner inte klädtillverkarna till de färgerna längre.. fanns ju innan ju!


På impuls gick jag in på Hemtex... har fått för mig att jag vill ha lila gardiner i matrummet.. hittade ett par fina och helt poötsligt hade jag köpt dem! Har haft samma gardiner där sen vi flyttade hit så det var dags att byta! Fina (dyra) färdigsydda gardiner.. skulle bara läggas upp- lätt som en plätt! Köpte till och med en sån där man stryker upp fållen med, skulle inte alls behöva ta fram symaskinen- skönt! Givetvis blev det inte så... har sytt om gardinerna helt nu, men bra blev det till sist=) Köpte en ny pläd (lila) till soffan med.. behövdes verkligen eftersom man kan se igenom den gamla=)

Sen bar det vidare till Exit.. köpte en tröja och en pyjamas till Malva- rosa och lila!! När började jag klä henne så tjejigt?!=) Hittade inget roligt till pojkarna... Därefter blev det bråttom hem igen... Bytte av svärmor, matade pojkarna och körde in till stan igen.. denna gången för att fika med Paula, en annan tvillingmamma, kul att prata med nån som har liknande erfarenheter.. Var första gången vi träffades, men jag pratade på som vanligt!=) Kanske lite för mycket=)

Svärmor ställde återigen upp och hämtade Malva på dagis och lekte med henne så jag och Paula hann till och med med en liten snabbis upp till Kappahl, men sen började det bli bråttom hem för nästa matning... Men jag hann se att det nog kan vara värt att kolla in Kappahl lite mer=)

Förresten sorterade jag ju pojkarnas kläder i onsdags... de har inte jättemycket i 68... det mesta är ärvt från Malva, så då har jag faktiskt en anledning att handla=)


I fredags kväll var Jessie och Totte här en runda... eller Tooto som Malva kallar honom=) Härligt att umgås lite... det var länge sedan, men det börjar ju bli lite lättare nu med barnen... Linus skojade till och med lite och sa "Ja inatt kanske vi får sova hela natten" "Bullshit" tänkte jag... är det inte pojkarna som är oroliga så är det väl Malva... Men nä! Tänk att natten till lördagen sov pojkarna hela natten... oroliga visserligen, men inte hungriga... jag sov en del av natten i fotändan på sängen då huvuddelen av sängen upptogs av de två små... konstigt att de sover så mycket bättre i min säng=) Jag var vaken från och till från fyratiden, men annars gick det bra... Pojkarna vaknade vid halvsju så då gick jag ner med dem... Malva sov ända till sju! Härligt!

Natten till idag gick nästan lika bra.. förutom att jag från och med ett-tiden fick dela säng med ett litet vettskrämt barn så sov i alla fall pojkarna bra... Noah började bli lite orolig vid... tja.. fyra fem kanske... trodde han skulle vakna, att han var hungrig så jag satte han i babysittern och skulle göra mat, men han sov vidare=) Så inatt (tidig morron) har jag, igen, sovit ifotändan och delat min säng med tre söta små barn!=) Men klockan var nog ändå halv åtta när vi gick upp idag=)


Annars igår pysslade vi en hel del ute... alla tre barnen sov samtidigt en stund... Noah och Love har fått in lite sovrutiner med.. en av dem sover länge på förmiddagen och den andre på eftermiddagen... Noah vaknade först igår, men satt med ute i vagnen... De gillar det lite bättre nu när jag har tagit bort mjukliftarna... Vi grävde bland annat en rabatt, jag målade Malvas bord och så började jag göra iordning en buffé som Marias snälla föräldrar och syster lämnade här åt mig, efter att först ha hämtat den hos mina föräldrar- jättesnällt! I stort set var vi ute hela dagen! Kanonskönt!

Idag har det bakats, sytts gardiner och bytts gardiner, städats lite och putsat fönster (Linus) och pysslats en hel del! En riktigt upptagen helg med andra ord...



Ovido - Quiz & Flashcards