Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Emma - 23 augusti 2009 19:33

Malva har börjat hata att bada! Länge har hon hatat delen att skölja håret, det kan man ju förstå... hon ville väl inte ha vatten i ögonen... Men sedan ett tag tillbaka har det blivit svårare att få ner henne i badet över huvudtaget! Men när hon väl är i brukar det gå bra... Men ikväll ville hon inte alls.. jag hörde hur hon skrek och så ropade Linus på mig, jag trodde att det som vanligt var dags att skölja håret eftersom hon alltid skriker då, men när jag kom upp var hon inte ens i!=)


Fick övertala henne... till slut fick jag med hoppa i för att hon skulle bada alls=) Men det varade inte länge... lagom till jag hade satt shampo i håret skulle hon upp... grät och skrek gjorde hon... Stackarn...


Linus fick komma och hjälpa till och sedan fick vi under högljudda protester skölja ur shampot i handfatet=)


Därefter hoppade jag i badet igen, tänkte att det var lika bra att utnyttja situationen=) Men jag är ingen person som gillar att bada... stod inte ut länge, nån minut bara, sen vara jag bara tvungen att gå upp=) Förstår inte hur man kan ligga och dra sig i ett badkar hur länge som helst... Duschar hellre=)

Av Emma - 23 augusti 2009 19:05

Igår var jag och handlade... bara Love var med... de andra var hemma med pappa och sov=)


Love fick sitta i babyinsatsen i en kundvagn... kändes väldigt ovant att gå omkring med bara en bebis, som en helt normal människa=)


Han var så go, satt helt stilla och tyst hela tiden och fast jag såg att han började bli trött gnällde han inte med ett ljud!


Som sagt kände mig helt normal... ända tills vi kom till barnavdelningen... då var vi inte normala längre... I vagnen landade inte mindre än 4 paket med småbarnsgröt, 20 liter välling för större barn, 2 paket med småblöjor, blöjor till Malva, flera burkar med efterrätter och säkert 18 (3) paket med våtservetter=) Kan tyckas som storköp, men det varar inte länge här hemma=)


Om någon frågar brukar jag säga att jag har tre barn under två år... det kan jag inte göra länge till=)


Apropå fråga... 

Idag var vi på spontanutflykt till Brunnsloppisen i Ronneby... hade tvillingvagnen med oss med Malvas sits... Folk måste fan i mig tro att man är döv när man kommer! Eller att vi befinner oss i vår egen bubbla eller nåt... Så många kommenterar till varandra när de går förbi eller pekar  och skrattar "så gulligt, ser du tre stycken"... OCH?! Jag vet varför de gör så och det är liksom inte illa ment det förstår jag, men kan de inte prata direkt till oss?! Men det gör de inte... vi svenskar gör inte så... pratar inte med främmande människor! Synd! Jo en del gör det... men i dag var det en som kom rakt fram till oss och undrade, han var givetvis inte svensk! Det säger väl ändå en del... Jag vet att många av dem som fäller sina kommentarer gärna egentligen skulle vilja stanna och prata (jag gör det gärna) men att de inte vågar... Men när de inte pratar direkt till mig så låtsas jag inte om dem=) Om de pratar som om jag vore döv kan jag väl bete mig som om jag är det med!=)

Ovido - Quiz & Flashcards