Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

...fullbokad...

Av Emma - 3 augusti 2009 07:50

Ja, jag ska skriva!=)

Har bara inte blivit av, har gjort så mycket varje dag så jag vet inte var jag ska börja=)


Förra måndan var vi på Skånes Djurpark, Malva gillade det! Hade tänkt ladda upp bilder med, men det har inte heller blivit av... kommer senare=)


I alla fall... Ankommer till Djurparken och börjar lasta ur på parkeringen... då hörs ett tutande och vilka kommer där om inte Hanna och Cesar m.fl

Fast vi inte gick tillsammans så stötte vi på varandra då och då under dagen till Malvas och Cesar stora glädje=) Roligaste djuren var nog björnungarna enligt Malva... Mot slutet av dagen började hon bli lite trött, men inte ett gnäll kom det från henne... Dagen till ära hade hon för en gång skull sovit lite längre så vi hade fått väcka henne kvart i åtta, passade bra eftersom det inte fanns tid till någon middagslur=)


Sen slocknade hon direkt i bilen och sov hela vägen hem...


På kvällen var hon dock alldeles förövertrött och sulle inte alls gå och lägga sig, till slut valde hon att lägga sig i den lilla sängen på kontoret och där somnade hon gott för sig själv på fem minuter... Senare när jag skulle bära upp henne pratade hon i sömnen... "Mommo, maja, boll, mamma" Gullunge=) Hon sov jättehårt och fortsatte med det ända tills halv nio (!) dagen därpå=)


Tisdagen var vi inne i stan en sväng, bara Malva och jag... Sen ville inte Malva sova middag så Farmor kom ut och lekte lite... Senare bjöd vi hem oss själva på middag där... Gott! Även om Noah hade ett ont i magen utbrott så jag fick min middag i en doggybag=)


Onsdagen vankades det mammaträff hemma hos Marina, Sara och senaste tillskottet Hanna... Hinner inte med så mycket prat nu förtiden när vi träffas... Fyra mammor var vi, två "stora" flickor, en mindre flicka, en mindre pojke, två "större" bebisapojkar, en mindre bebispojke och en pytteliten bebisflicka... Alltså fullt upp kan jag lova!=) Men lite god fika hann vi med i alla fall=) Såklart!

På eftermiddagen skjutsade Linus och Malva oss till BVC innan de körde och handlade... Pojkarna vägdes och mättes och roligt nog skiljer det fortfarande ca. 400 gram emellan dem, fast den här gången var det Love som var en halv cm längre=) Det blev promenad hem...


Torsdagen... hmm.. ingenting? Kommer inte ihåg=)


Nu fick jag en lite trött Malva i knät... hon var så varm i morse att jag tog tempen... 39.4 Kan inte stämma tyckte vi, hon har nog inte feber utan är bara varm... tog en timme senare... 38.7 får väl se vart det leder... men det känns inte som om hon är sjuk=) Fast hon är väldigt beskedlig just nu...

Fortsätter med uppdaten vid tillfälle...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards