Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

...aktiv...

Av Emma - 26 augusti 2009 09:45

Nu har jag bakat tre sorters muffins till Malvas kalas=) Eller egentligen är det bara två men jag gjorde några med choklad i och några utan i den ena sorten så vi kan låtsas att det är tre=)

Kalopsen puttrar på spisen och Malva är hämtad av farmor och skjutsad till dagis, näsan var lite bättre idag...


Vad ska jag göra nu då tänkte jag när jag plockade undan efter baket, samtidigt som jag kryssade över babygym, mellan bebisar på golvet, över en bobbycar där och en leksakstelefon där... Städa? Nä jag gjorde ett par mackor och satte mig vid datorn istället=)

Man blir ju lätt lite hungrig nu vid tio när man äter frukost klockan sex=) Japp det var den tiden Malva vaknade vid idag.. skönt ju, jämfört med de senaste dagarna då det varit allt mellan halv ett och fem!


Häromnatten skulle hon promt ner och titta på Nalle Puh klockan fyra på morronen, det hjälpte inte att jag försökte förklara att det var mitt i natten! Så jag bar ner henne, så fick hon sitta i soffan, men nån tv satte jag inte på! Men välling fick hon... Sen satt hon där... Jag gick upp och matade färdigt pojkarna och somnade dem sen gick jag ner igen... Frågade om hon ville komma upp, men det ville hon inte! Satt där i mökret helt själv med sin napp, sin Laban och sin välling... Sötnosen=) Sa inte ett ljud...

Till sist gick hon med på att ta med sig vällingen upp om jag matade henne så det gjorde jag och sen somnade hon äntligen om!


Annars är planerna för dagen att plocka lite med grabbarnas kläder... har inte insett att de har blivit så stora redan... 62 är verkligen i minsta laget märkte jag när jag klädde på dem idag! Men det är svårt att sortera med för en del passar och annat inte.. som tex. de kläder Malva hade i 62 från Lindex är mindre än Lindex 62:or nu, de nya 62:orna är mycket bredare... Får bli lite klädprovning helt enkelt=)


Så det ska syssla med idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards