Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Emma - 1 juni 2009 20:37

Man lurar sig själv ibland... Precis när man tror att det har lugnat ner sig som börjar det igen... Har inte hunnit blogga på hela helgen... Som tur är så håller de sig till helgen och kvällarna verkar det som... Då är jag inte själv i alla fall;-) I fredags var Hanna och Cesar här... Cesar och Malva leker så fint ihop, de är så söta tillsammans... Pussade på varandra hela tiden ;-) På uppmaning i och för sig, men ändå;-)


I lördags kväll var Totte och Jessie här och kollade på Robinsonfinalen- har inte sett många avsnitt av det programmet, men tyckte ändå att att han Jarmo eller vad han hette skulle ha vunnit! Han var ju Robinson!;-)


Och så blev det Mors dag igår... Fast för egen del märkte man inte mycket av det;-) Vi firade dagen med promenad till Mörrum och fika hos gammelfarmor och gammelfarfar och på kvällen blev det grill hemma hos mormor och morfar på Torp! Gott! Love sov jättegott nästan hela dagen- på magen! I vagnen! Minsann! Inte ett enda utbrott om jag minns rätt;-)


Idag har vi haft en riktigt härlig dag i solen (skuggan) Alla barnen har varit så snälla! Love har sovit på mage i vagnen och Noah låg på rygg, de sov ute i skuggan och de sov så bra att jag till slut fick väcka dem efter nästan fem (!) timmar... Så att de hade ätit när Malva skulle vakna... Det gick nästan precis... men då fick de lite utbrott och de har knappt sovit sedan dess! Fast det har inte varit utbrott hela tiden... En slumrar lite och en är vaken och så turas de om;)


Har kommit på att jag inte tål solen alls... Har varit  skuggan nästan hela dagen och smort in mig med Malvas solskyddsfaktor trettio och ändå har jag fått soleksem på båda armarna!! Nähä en blekis får man allt va! ;-)


Malva plockade blommor till mig innan... så söt... tre stycken vissna maskrosor fick jag och ett maskrosskaft! ;-) Så fina...

Ovido - Quiz & Flashcards