Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Emma - 15 juni 2009 20:33

Japp jag lever;-) Har prioriterat annat än bloggen de senaste dagarna bara... Som att typ sova när jag kan...

Man blir lätt lite småtrött av nätter som ser ut så här: halv tio-tio: sova. Ca 23 mata ett barn, ca 23.30 sova, ca 00 mata ett barn, ca 00.30 sova, ca 02 mata ett barn, ca 02.30 sova, 03 mata ett barn, 03.30 sova. 04.00 vakna- barnen oroliga! Försöka lugna dem till ca 04.30-05.00 Ge upp stiga upp!


Mindre kul... Malva vaknar oftast mitt i också... Stackarn! Häromdagen försökte jag smyga upp istället för att barn och man skulle få sova.... tror det var i fredags... men precis som jag kommit ner med minisarna vaknar Malva... Upp igen och bär in henne till Linus... sen somnar såklart båda småttingarna så fort vi kommit ner... så jag duschar istället... tio i fem är jag duschad och påklädd.. det ni! Sen får jag gå upp och hämta Malva som inte vill somna om...


Så tidiga mornar har det varit i nästan en vecka nu... Men istället är det betydligt lugnare på dagen... Jag vill knappt säga det, men ni vet vad jag tänker... "kanske" "denna gången är det nog över" ;-)


Annars då... Jo i torsdags klippte jag ju mig, då satt jag och skämtade med frisören att jag brukade klippa Linus, med apparat såklart, och att jag fick ta nacken och det kunde bli lite snett ibland så det blev kortare och kortare... Det är egentligen inget som brukar hända... Men i alla fall på kvällen sen klippte sig Linus och jag skulle ta nacken... Ja ni anar nog vad som hände va?! ;-) Men inte nog med det- Linus hade missat en stor tuss bak på huvudet som jag skulle ta bort... bara det att jag vände apparaten upp och ner och märkte det inte först.. hann klippa lite... Det blev märkbart kortare än det andra... rätt mycket kortare... Jag kunde inte sluta skratta... ;-) Stackarn! Fick klippa om alltihop i en kortare längd.. blev faktiskt riktigt fint! Likt mig att göra något sånt klantigt;-)


I lördags var Svärmor, svärfar och farbror Andreas här och barnvaktade lite så jag och Linus själva kunde köra och handla en massa till dopet... Det var länge sedan det bara var vi! Även om det bara rörde sig om handling;-) Var på systemet med... köpte en cider till mig själv... Såååå länge sedan jag dracka alokhol... drack nån cider förra sommaren, men innan dess var det typ hösten 2006!!! Fast jag har faktiskt inte saknat det alls!


I går var Hanna och Cesar här... De ser ut att ha så kul tillsammans Malva och Cesar... Härjade och busade och hade sig... Huset var till och med stökigare än vanligt när de åkte hem... De var helt slut då... Hade ju sprungit sig helt svettiga;-) Malva orkade inte ens dricka sin välling...

Men hon sov ändå till typ tio i sex idag... Wow... Men jag körde en annan taktik idag när de blev oroliga som vanligt vid fyratiden... La dem i sängen hos mig med mina händer på deras magar.. de brukar bli lite lugnare av det... Fast varje gång de slappnade av och jag höll på att somna började de skruva på sig igen.... Så bara att börja om igen, men de skrek i varje fall inte!!! Det går framåt!;-) Så idag var det nog Linus som väckt Malva när han gick upp!


Idag har Malva varit hos sin mormor och morfar och lekt hela dagen med alla djuren... Så jag har hunnit både baka bullar och köttbullar och lite dopförberedelser minsann! Och lite sova med!;-) Men nu är det slut med barnvaktandet! På ett tag i alla fall- blir ju bortskämd!;-) Är inte van vid att lämna bort mina barn på det är viset... Malva hade jag ju aldrig lämnat förrens jag började jobba... då var hon åtta månader... jo förresten en gång innan på min 25-årsfest, några timmar på kvällen då var hon typ fem månader.... Men det är annorlunda nu...

Nä dags för sängen:-)

Ovido - Quiz & Flashcards