Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Emma - 21 juni 2009 20:11

Nu känns faktiskt allting väldigt bra... för stunden... ;-)

Många gånger den gångna veckan som jag har tänkt skriva, men så har det hänt något annat;-) Ja, mycket har hänt!

Kan nog med säkerhet säga att Love inte har kolik längre- skönt! Noah är fortfarande lite orolig, men hans började ju oxå senare... Den är nog borta för hans del om några dagar bara...


I tisdags blev grabbarna tre månader! Shit vad tiden går... Så stora redan... Var på Bvc i onsdags för vägning och mätning och vaccination.... Love väger 5130 gram och är 57,5 cm lång... Noah väger 4680 gram och är 58 cm lång... (jämförde med Malva vid tre månader och hon och Noah var nästan exakt lika- Malva vägde bara tio gram mer) Vaccinationen gick med jättebra, grät visserligen en del, det är ju två sprutor nu... Men inga bieffekter, bara lite gnäll på kvällen annars var de lugnare än vanligt till och med;-)


Märktes att koliken var på väg bort då jag kunde gå ut och gå med vagnen! Gjorde det flera gånger i veckan förut, men den senaste tiden har man inte kunnat gå någonstans... men nu så!:-)

I torsdags var vi till och med och handlade efter vi lämnat Malva på dagis! Minsann! Givetvis ösregnade det så vi blev genomblöta ( i alla fall jag) den lilla biten från bilen till affären... Sedan kom Fredrik och Cesar på besök, riktigt kul... Var ju bara tvungen att hämta Malva tidigare på dagis för att hon skulle få leka med Cesar... Hämtade henne redan klockan elva, trodde att det kanske skulle bli svårt att få henne med mig, men det vara bara att säga att Cesar väntade hemma så följde hon glatt med! De hade så kul! Som alltid;-)


Fredag- Midsommarafton för alla andra, men för oss: Den stora förberedelsedagen! Japp hela dagen tog alla dopförberedelser! Optimist som alltid trodde jag att det skulle ta ett par timmar max! Men klockan nio på kvällen var vi klara! Hoppsan!


Så kom den då- Dopdagen! Även om koliken börjar försvinna så har dagarna fortsatt att börja tidigt... Så halv fem var jag och minisarna uppe... Malva sov för en gångs skull lite längre och jag smög upp fast grabbarna inte var så jätteoroliga för att Linus skulle få sova lite...

Sedan hade de faktiskt lite utbrott båda två under förmiddagen och ville inte äta riktigt- så typiskt! Fast allt gick väldigt bra i kyrkan ändå... Noah gnällde lite, men somnade sedan och sov under nästan hela dopet... Love sov redan från start;-) När vi kom hem somnade de lugnt i sin vagn och sov så att vi lagom fick äta i lugn och ro... Jag tycker att det blev en väldigt trevlig fest... Hoppas att jag snart få ha fest igen;-) Så fina och genomtänkta doppresenter fick de, tack allihop!


Idag sov Love ända till halv tio!!!! Herregud! Var uppe minst tre gånger bara för att kolla att han levde;-) Han hade inte ätit sen tre eller fyra (minns inte riktigt) Han var lite halvvaken runt halv fem- fem eller nåt, men jag tog över honom till mig och då somnade han om, sedan sov han jättegott... Uppenbarligen!!:-) Noah sov också bra till halv åtta tror jag... Kunde alltså haft sovmorron en stund... Men det ville inte Malva! Hon vaknade redan vid halv sex! Sötnosen;-) Är ju så ljust ute nu, då kan man ju inte sova!

Har varit en riktigt skön dag, men långpromenad och cykeläventyr och tvättning och lite städning och lite annat... Vet inte vad som har hänt med mitt minne... är kanske tröttare än jag känner mig... kommer inte ihåg någonting... Känns som jag har gjort mycket idag i alla fall, dagen har gått så snabbt!

Bara en vecka till sedan har Linus (kanske) pappaledigt en vecka och efter det semester i fyra veckor och pappaledigt en vecka till!!! Skönt! Många projekt som ska hinnas med;-)


Måste bara tacka alla för all hjälp med dopet!! Speciellt syster som verkligen, bokstavligen, hjälpte till med allt... Det var knappt någon som inte gjorde något utöver att vara gäst på dopet- så fina vänner och så fin släkt man kan ha!!


Måste tillägga en sak till bara... Tror Malvas framtida yrke blir typ geolog eller arkeolog eller något ditåt... Häromdagen hittar jag en massa smulor på ena armstödet på soffan.. tror det är Linus som har suttit där och ätit kakor (kunde det mycket väl ha varit;-)) så jag sopar väck dem... Malva ser det och ropar: Neeejjj! Men jag kopplar inte att det är därför... Men sedan går hon till armstödet,tar handen ur fickan ooch strör så fint och försiktigt ut en hel näve med sand på armstödet igen....;-) Hon stoppar sand, jord och stenar i alla sina fickor- jackorna hänger ner till knävecken och hon tappar nästan byxorna av tyngden;-)

Ovido - Quiz & Flashcards