Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

...impulsiv...

Av Emma - 25 juni 2009 18:17

Kan man tydligen vara ibland fast man har små barn.... i förmiddags efter Love hade ätit, vid elva ungefär, la jag barnen i vagnen... visste inte riktigt om jag bara skulle gå ut i trädgården eller om jag skulle gå en promenad... Ut gick vi i alla fall....

Blev plötsligt lite sugen på att åka in till Lindex, men tänkte att jag aldrig skulle hinna... klockan var nästan halv tolv och Noppe skulle ju äta igen klockan ett... Velade lite ett tag och gick fram och tilllbaka på gårdsplanen;-) Slösade bort ännu mera tid... Så bestämde jag mig... Vi åker till stan...

Sprang in och packade ner lite mat, slängde in barnen i bilen, packade in vagnen och  iväg... Tror vi var inne i stan typ kvart i tolv.

Raka vägen  till Lindex... Men Gud vad utplockat det var där... fanns inget roligt alls!! Köpte ett par shorts var till grabbarna och en tröja till Malva och ett par shorts till henne... Malvas shorts var kortare i strl 92 än vad pojkarnas i strl 62 var... Hur kan det komma sig... Ska shortsen vara kort-korta redan när man är ett och ett halvt?!!


Efter Lindex gick jag in och hälsade på lite på mitt gamla jobb... Längtade tillbaka lite... Fick träffa den nya också... tyvärr verkade hon riktigt trevlig... kan väl inte hoppas på att få jobb där igen;-)


Klockan närmade sig ett... tillbaka till bilen... kom på att eftersom jag redan hade maten packad kunde vi hälsa på Farmor och farfar G... (Linus farföräldrar) så skulle jag dessutom slippa att köra hem för att packa ut barnen ur bilen, mata dem och packa in dem i gen för att hämta Malva...


Tio i ett var vi i Mörrum... Och allt var fortfarande lugnt...Så glad man blir när man kan hitta på saker nu!;-) Så skönt... Hann mata båda grabbarna och lugnt promenera till dagis och hämta Malva... Glömde både napp och Laban på dagis- tur att vi har extra;-) Vet inte hur vi hade klarat oss annars;-)

Stannade och tröttade ut Gunvor och Eric en stund (de sover nog gott ikväll) och så körde vi hem...


Imorgon är sista dagen innan Linus semester!! Jag längtar!!

Annars har vi inget för oss... Någon som vill leka?

 
 
Ingen bild

Syster

25 juni 2009 20:14

Jag vill! :-)

Nix inte utnyttjad, behöver det där, annars får jag nog ordentligt magsår. Jobbet sitter hela tiden i skallen och det kanske inte är så konstigt när jag som idag nyss avslutade ett telefonmöte kl åtta på kvällen eftersom vi hade amerikaner med på mötet! Nåja det är värt det om vi lyckas med dealen!

 
Ingen bild

Maria

26 juni 2009 08:24

Verkar som om allt har lugnat ner sig med pojkarnas magar (peppar peppar)...härligt! Jonas dyker upp i Blekinge på lördag och stannar till tisdag så han kommer säkert inom och busar lite med Malva..jag åker till Belkinge ikväll men åker tillbaka redan på söndag (måste ju jobba måndag vet du ;-)). Ha det toppen och krama de små från mig!

 
Emmelie

Emmelie

26 juni 2009 13:28

Håller med om att de är utplockat på Lindex, tråkigt!

http://emmeliejessika.blogg.se

 
josefine

josefine

26 juni 2009 18:53

Då får du hålla koll nästa gång du är inne i stan. Se bara till att tillräckligt med kontanter ;-)

http://dendarfin.blogg.se

 
Lisa

Lisa

26 juni 2009 22:23

Vi kanske kan leka en dag? :P

http://lisoball.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards