Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

...lat...

Av Emma - 27 juni 2009 19:49

Igår promenerade jag och barnen ut till havet... Sån skillnad denna gången gentemot förra gången när jag gick med mamma för nån månad sen... Den gången kom jag ett par hundra meter innan någon fick ett utbrott så jag fick bära honom... han lugnade sig och lades ner samtidigt som nästa började;-) Så var det inte nu! Love sov gott hela vägen ut, Noah var vaken och på bra humör... Precis framme så vaknade Love sedan låg de vakna båda två tills vi gick hem... Då somnade Noah och Love var vaken;-) Det är därför det inte blir så mycket tid till datorn... sover den ene så är den andre vaken;-)


I all fall... Jag hade packat ner baddräkt till Malva ifall hon ville bada- det ville hon såklart inte... Men jag badade i alla fall fötterna.. Malva ville inte ens känna på vattnet förrens jag gick i.... Då rusade hon ut... Med sandaler och allt!;-)

Sen gick vi hem igen... Fyllde upp Malvas pool här hemma istället... den roade hon sig med när jag hängde tvätt... Helt plötsligt var hon dyngsur... Men kul hade hon;-)


Igår kväll kom Hanna, Fredrik och Cesar och grillade... efter maten gick Hanna, Cesar, Malva och jag och plockade jordgubbar... Känns lyxigt att ha det så nära så vi bara kan gå och plocka en liter så där till efterrätt:-) Sommar!

Grabbarna dukade undan, men så började fotbollen och allt avstannade;-) Linus tittade till och med.. han tyckte det var roligt!!? Kors i taket... Han kollar ju inte på annat än bilsport annars... Strongt av Sverige att hämta upp tre mål sådär, men surt att förlora på straffar när de var så bra...


En mysig kväll blev det... Cesar och Malva hade lika kul som vanligt...


Idag fick vi sovmorron ända tills sju!!! Ja jäklar... inte alls det vanliga gnället som brukar börja kring fyratiden som hänger kvar fast koliken är nästan helt borta i övrigt... Jag hade berett mig på en jobbig natt med många matningar eftersom ingen av dem vill äta helt igårkväll.. Så blev det med: tolv, ett .... Noah vaknade igen vid tjugo i tre så då gjorde jag mat, men han åt knappt nåt... sedan igen vid fyra och vid fem... Och däremellan studsade jag upp och ner från sängen och stoppade in napper hit och dit;-) Love tog jag upp till mig någon gång efter fem sedan sov han rätt gott... Noah vaknade och åt vid sju... Så alltså sovmorron!;-) Kändes bra även om det inte blev mycket sömn för mig...


Vi gick upp och åt allihop.. sen vid tiotiden gick ja och la mig igen... Måste ha sovit fruktansvärt hårt fast jag trodde att jag inte sov alls.... Hade sagt till Linus att han skulle väcka mig vid elva när Love skulle äta, det gjorde han inte, men så blev Malva lessen och eftersom han matade Love ropade han på mig.. Han påstår att han skrek i tio minuter tills han blev hes... Jag hörde inte ett dugg;-)


Lunch blev det hos Gammelfarmor och farfar i Mörrum- Gott! Jättemätt fortfarande så det blev ingen kvällsmat här... Supertrött ännu... Blir en tidig kväll (tidigare än vanligt;-)) Hade kunnat gå och sova nu på en gång... Men snart är det matdags igen... Imorron ska vi bara lata oss...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards