Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Emma - 3 maj 2009 20:31

Pratade lite med syster om min så kallade framtid... är väl inte så orolig egentligen, men visst känns det att man inte har något jobb att gå tillbaka till... i alla fall så trodde hon att det inte skulle bli så svårt för mig att få ett jobb, med tanke på min erfarenhet och inom det område jag vill jobba (försäljning) med de egenskaper jag har...

Jag däremot menade på att de flesta arbetsgivare nog tänker både en och två gånger innan de anställer någon med tre små barn!  Och att det kanske kunde vara till min nackdel... Men som hon sa så har jag ju barnafödandet bakom mig så på så vis kan det ju vara positivt... Fast egentligen får väl inte arbetsgivare fråga om sånt... vem som kommer vara hemma med barnen och så...är väl diskriminering... men alla gör det ju och jag kan väl förstå dem på sätt och vis med... Vill ju det bästa för sitt företag och många sjukdagar innebär ju merjobb för kollegorna...


I alla fall... Igår kom jag på en bra egenskap som jag har... multitasking... Igår satt jag mig ute och solade samtidigt som jag vek tvätt och passade Malva som var ute och minisarna som var inne och höll ett öga på sambon som klängde på en ställning ett par meter upp i luften och renoverade längan... Han har redan gett sig själv en rejäl dask med kofoten och slog nästan ut tänderna när han slant... vill ju inte att han ska skada sig mer;-)

Multitasking är verkligen en egenskap som behövs när man har tre små barn... Bara att mata minisarna med flaska samtidigt sätter verkligen ens uppfinningsrikedom på prov.. har nu efter snart sju veckor flera olika lösningar och varianter som funkar:-)

Nopp nu blir jag snart avbruten av en matpaus igen... så jag tänkte förbereda och förekomma!

Planering, förberedning och listor är verkligen A och O nu... tur att jag gillar det!!;-) Älskar listor!! Oops, måste gå! ;-)

Av Emma - 3 maj 2009 20:27

Japp nu har det gått ett par dar sedan sist... trodde väl att jag skulle ha lite mer tid än så... fast just denna helgen har det varit lite extra mycket... 25-årskalas för lillebror och en syster hemma på besök... en svåger med sambo med för den delen;-)

Men jag tror jag vill försöka ändå... ni som läser får ha tålamod...

Ska se om jag kan lära mig att lägga in lite bilder med... det kommer kanske...

Ovido - Quiz & Flashcards