Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Emma - 6 maj 2009 11:51

Måste bara berätta något som jag och syster hade väldigt roligt åt... (gäller ju att passa på medan minisarna sover)

I fredags gick vi (Malva, minisarna, syster och jag) upp till byn för att mata ankorna vid ån och äta lite glass och mysa lite... Vi tog både tvillingvagnen och Malvas vagn för att hon skulle få sova på hemvägen... Mysigt var det även om minisarna vaknade och krävde mat, men det var inga problem... Vi var ju två och kunde lugnt sätta oss på en bänk och mata, fast så klart somnade Noah inte ens halvfärdig;-)

Efter matning och glass gick vi hemåt igen... 

Strax efter Ljungsleds Plantskola (Ljungan som jag kallar den) vaknar plötsligt Noah och vill ha mat igen! Vad gör vi nu då? Finns ju inte precis någon bänk att sitta på... Tvekar mellan att springa hem med skrikande ungar eller mata direkt...

 Syster tycker att jag kan sätta mig på några stenar i diket... Men jag kommer på att jag kan sitta framtill på vagnen! Vet att den håller för det eftersom Linus åker där ibland;-)  Sagt och gjort! Jag blandar ersättnigen och sätter mig och matar Noah fram på tvillingvagnen...

Så blir vi lite stressade över att Love med ska vakna, har ingen mer mat med mig... Vet inte vem av oss som kommer med idén, men vi ställer i alla fall Malvas vagn framför mig och så skjuter syster på! Det går skitbra! Eller inte så bra eftersom jag har problem med att sitta kvar på grund av vilda skrattanfall;-) Mest vid tanken på hur roligt det måste se ut... Vilket ekipage! Först Malvas vagn sedan jag sittandes och så tvillingvagnen och så kommer syster... Sakta och säkert (!?) tar vi oss hemåt... Drygt 120 kilo puttar syster på i uppförsbackarna räknar vi ut... Snacka om träning! Jag tränar med... multitasking så klart... Matar ju fortfarande Noah samtidigt som jag försöker hålla balansen och styr Malvas vagn med fötterna...

Vi hade i alla fall skitroligt! Och hem kom vi!

Av Emma - 6 maj 2009 10:30

Inte jag, men min mamma mår inte så bra...

Fick dåliga nyheter igår när jag kom hem... Hon låg på sjukhus! Har mått dåligt ganska länge, men ingen har vetat vad det är... nu äntligen verkar det hända något i alla fall! Och så har hon ju sin andra sjukdom med! Ledpsoriasis är väl det senaste budet att det är hon har, alla säger olika om det med... Därför visste de visst inte om detta nya var i samband med det andra eller vad... men nu tror de att det är hjärtat! Jobbigt! Hoppas hon kan få ett svar i alla fall! Det värsta är ändå att inte veta...

Av Emma - 6 maj 2009 10:15

Hemma igen efter att ha lämnat Malva... Var tvungen att väcka Love

:-( Stackarn! Väntade till sista minuten för jag tänkte att han kunde åka i pyjamas, tänkte inte på att han hade en sovpåse på sig;-) Lite knepigt med bilstolen, men det gick... Han var dock inte så glad över att ha blivit väckt (fast han vaknade inte förrens jag startade bilen) och framme vid dagis ville han inte alls sitta kvar i bilen, han skrek så han var blå! Blev tvungen att ta med honom in! Så typiskt, bara för att jag för en gångs skull inte hade klätt på honom, och i ösregn med!;-) Men nu är han både påklädd och bytt på. Nymatad med:-) Men ligga själv och sova vill han absolut inte... inte alls nöjd... Fick hämta honom alldeles nyss. Så fort jag tog upp honom så somnade han;-) Sötnosen!


Mitt Panduropakt har kommit, hoppas jag hinner hämta det när vi hämtar Malva i eftermiddag. Tänkte göra det innan, men det var liksom inte riktigt läge för det;-) Sedan ska jag sätta igång och göra inbjudningarna til dopet!


Usch ja, måste sortera en massa kläder med... har släpat fram alla Malvas gamla.. igen!  Och ska sortera vad som ska säljas ges bort eller sparas till grabbarna.. Fick ju en hel massa av Cesars gamla med ( Tack så jättemycket), fina kläder...

Av Emma - 6 maj 2009 08:27

Man kan kanske tro att man inte skulle ha tid att lata sig när man har små barn... men jo då- det går!:-) Igår var vi hela högen hemma hos Caroline och Tuva, eller ja, Malva var förstås på dagis ett par timmar... Marina och Sara var med där, det var längesedan! Sara har vuxit så och Marina med;-) Men bara magen;-) Tror inte jag matade mer än ett barn en gång på hela tiden vi var där- Tack för all hjälp! Så lyxigt nu, först hjälp av syster nästan hela helgen och så hela dagen igår... Blir ju bortskämd ju:-) Slapp även packa in minisarna en extra gång då jag kunde lämna dem i villiga och kompetenta händer när jag skulle hämta Malva ;-)


Nu är det snart dags att köra till dagis igen... Gosse nummer ett sover, men tvåan är vaken... hör det gnäller i bakgrunden:-) Tråkigt att behöva väcka nån när man ska köra, men kan ju inte precis lämna honom här hemma;-)


Och syster, du är väl verkligen en naturbegåvning om något när det gäller matning och passning av barn!!:-)

Ovido - Quiz & Flashcards