Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Emma - 19 maj 2009 19:38

Yippie!:-) Idag har Love varit vaken i två timmar i streck utan gnäll! Och senare Noah med, fast han är dunderförkyld... Var tvungen att filma för att tro det var sant=) Natten var med lugn... Överhuvudtaget har de varit lite mer vakna och lite lugnare idag... Förutom när Noah har vaknat med panikskrik för att han inte kunde andas... Vänder det nu?


Var hos doktorn idag... det gick bra, fast så klart fick Love ett utbrott;-) Men det gick fint ändå...

Love är nu 54,5 cm och väger 4600 gram, Noah är 54 cm och väger 4145 gram så nu skiljer det en del i vikt:-) Var tvungen att kolla vad Malva vägde och mätte när hon var två månader: 4250 gram och 55,5 cm lång- lite skillnad;-)

Nopp nu är det snart matdags igen...


Förresten måste jag bara tillägga att Malva somnade själv idag (tror jag i alla fall;-)) Brukar alltid sitta hos henne tills hon somnar, men i dag la jag bara henne i sängen, sa gonatt och förklarade att jag skulle gå, men att jag fanns utanför dörren om hon ville något och så frågade jag om det var okej- Hon sa inte ett ljud, men såg lagom trött ut;-) Så jag gick och stannade utanför dörren några minuter, hon sa inte ett knyst, men jag hörde henne vända sig en gång... så gick jag lite längre bort och slutligen smög jag ner.. . har inte hört ett ljud därifrån ännu, men vågar inte se efter om hon verkligen sover:-) Det gör hon nog...


Förresten, Jonas och Maria, det är klart ni ska komma hit! Kom när ni vill!=)

Och Syster, detsamma gäller din semester! Vi har inget planerat förutom vecka 32...

Ovido - Quiz & Flashcards