Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Emma - 4 maj 2009 20:12

Sitter och försöker hitta en bild på hela  familjen... Det finns ingen sådan... synd... syrran skulle ha tagit en i helgen, men det glömdes bort och hanns inte med... ska försöka fixa det snart... måste somna pojkarna nu... vill inte alls komma till ro idag...

Av Emma - 4 maj 2009 19:41

Sju veckor som trebarnsmamma idag! Shit vad det har gått fort! HInner inte njuta riktigt, man bara hänger med... Plötsligt har hela april bara försvunnit och jag kommer inte ihåg någonting- skyller på amningen.. eller ja, pumpandet då;-)


Gossarna har utvecklat någon slags överkänslighet mot sin ersättning de senaste veckorna... har ju märkt att något inte varit riktigt bra, men tänkt att de är ju pojkar, de kanske ska skrika så mycket:-) Svårt när man inte vet vad som är fel... Med Malva var det aldrig några problem!

Hur kan de plötsligt inte tåla något som de har druckit i fem veckor! Första veckan fick de någon annan ersättning och mest bröstmjölk, men sedan vi kom hem har det varit samma... Fast det är klart, det har ju blivit mindre och mindre bröstmjölk och mer och mer ersättning- till slut blev det kanske för mycket! Det har blivit bättre nu, med annan erstättning och miniformdroppar, så skönt!


Har bestämt mig för att sluta pumpa nu... är bara ett stressmoment och det första som prioriteras bort... De håller sig inte mätta på det heller så då är det lika bra att låta bli... Har inte pumpat på ett par dagar nu... Det känns kan jag säga:-)

 (måste bara inflika att under tiden som jag har skrivit detta inlägg så har jag sprungit ifrån ungefär åtta gånger... pluttarna ligger i babysittrarna och skriker i omgångar... är så trötta... )


Blir kanske tråkigt att läsa min blogg... inte många bilder och så... ska försöka lära mig lite hur det funkar... Får se om jag lämnar ut adressen med;-) Annars lär ju ingen hitta hit ändå;-) Känner mig redo snart!

Ovido - Quiz & Flashcards