Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

...pajas...

Av Emma - 6 maj 2009 11:51

Måste bara berätta något som jag och syster hade väldigt roligt åt... (gäller ju att passa på medan minisarna sover)

I fredags gick vi (Malva, minisarna, syster och jag) upp till byn för att mata ankorna vid ån och äta lite glass och mysa lite... Vi tog både tvillingvagnen och Malvas vagn för att hon skulle få sova på hemvägen... Mysigt var det även om minisarna vaknade och krävde mat, men det var inga problem... Vi var ju två och kunde lugnt sätta oss på en bänk och mata, fast så klart somnade Noah inte ens halvfärdig;-)

Efter matning och glass gick vi hemåt igen... 

Strax efter Ljungsleds Plantskola (Ljungan som jag kallar den) vaknar plötsligt Noah och vill ha mat igen! Vad gör vi nu då? Finns ju inte precis någon bänk att sitta på... Tvekar mellan att springa hem med skrikande ungar eller mata direkt...

 Syster tycker att jag kan sätta mig på några stenar i diket... Men jag kommer på att jag kan sitta framtill på vagnen! Vet att den håller för det eftersom Linus åker där ibland;-)  Sagt och gjort! Jag blandar ersättnigen och sätter mig och matar Noah fram på tvillingvagnen...

Så blir vi lite stressade över att Love med ska vakna, har ingen mer mat med mig... Vet inte vem av oss som kommer med idén, men vi ställer i alla fall Malvas vagn framför mig och så skjuter syster på! Det går skitbra! Eller inte så bra eftersom jag har problem med att sitta kvar på grund av vilda skrattanfall;-) Mest vid tanken på hur roligt det måste se ut... Vilket ekipage! Först Malvas vagn sedan jag sittandes och så tvillingvagnen och så kommer syster... Sakta och säkert (!?) tar vi oss hemåt... Drygt 120 kilo puttar syster på i uppförsbackarna räknar vi ut... Snacka om träning! Jag tränar med... multitasking så klart... Matar ju fortfarande Noah samtidigt som jag försöker hålla balansen och styr Malvas vagn med fötterna...

Vi hade i alla fall skitroligt! Och hem kom vi!

 
 
Ingen bild

Syster

6 maj 2009 20:49

Yes, där satt den, berättelsen om karavanen! Sjukt roligt, jag skrattar fortfarande vid tanken! :-) Krama alla från mig, saknar er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards