Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

...kaos och katastrof...

Av Emma - 10 maj 2009 20:30

En jättehärlig dag idag! Så fint väder...


Promenerade till marknaden uppe i byn för att gå en sväng, varmt var det, men skönt;-) Vi tog båda vagnarna och tänkte att Malva skulle sova lite på vägen, vilket hon naturligtvis inte alls tänker göra! Hon ger Laban (snuttisen) till mig och nappen till sin pappa för att inte på något vis bli lurad till somna;-)


Väl framme på marknaden bestämmer Noah sig för att han inte alls vill ligga i vagnen och får ett utbrott, men så fort jag tar upp honom somnar han... Så ner igen och vi hinner ca. två meter innan det är samma visa igen...:-(  Bäst som jag håller på att ta upp honom ur vagnen kommer det fram en kärring ! rent ut sagt! Hon börjar prata på sitt eget språk (som om jag skulle fatta?!) Samtidigt drar hon i myggnätet på vagnen, då kommer hennes man och säger att jag måste ta bort nätet för de kan inte andas för de får inte luft!! Va?! Men jag orkar knapp bli arg, orkar inte bry mig... Vilka människor det finns!

Samtidigt får Love men ett utbrott, men alldeles lägligt dyker först Hanna sedan Malin upp och lugnar ner honom... Så fort han kommer i vagnen igen så börjar han igen;-) Men Noah sover i alla fall:-) Efter ett tag sover båda igen och vi går vidare... Vi handlar lite och börjar gå hemåt...

 Givetvis hinner vi inte ens ut ur byn innan Love vill äta... Så det är bara att sätta sig och mata (nej, syster, vi körde inte vår metod;-)) Och så går vi vidare... Ungefär halvvägs hemma vaknar Noah och ska ha mat... Och samma visa igen... Men hem kommer vi äntligen i alla fall:-) Men vilket kaos det kändes som... Inte så mycket för min del, jag brukar hålla mig lugn i alla lägen, men för alla blickar... Vaddå?! Barn med kolik skriker en del! Vaddå ? Får man inte sitta och mata sina barn på cykelvägen?;-)


Shit alltså... Men allting löser sig alltid...

Och Malva fick i alla fall ett par nya foppatofflor... Orangea blev det... Och sol fick vi... och motion med;-)

 
 
Lisa

Lisa

11 maj 2009 07:50

Men Emma, har du blivit bloggare utan att säga ett knyst till mej?! :)

http://lisoball.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syster

11 maj 2009 20:55

Haham jag tänkte frågat det på telefon tidigare, men glömde bort det. Antar att du hade nog med folk som stirrade! Fast det är sant en del människor vet inte vart gränserna går, gå på och peta på andras barnvagnar sådär utan anledning.

 
josefine

josefine

12 maj 2009 13:45

Jag tror med på den sista. Gillade den skarpt. Va kul att du hittat till bloggträsket ;-) allt bra med er?

http://dendarfin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 5 juli 2012 20:45

J(app)! Måste ju testa nya appen;)

Av Emma - 29 juni 2011 19:58


Ojojoj vilken nostalgi att läsa här igen! Vad mycket som har hänt på ett år!!!!   Barn har börjat på dagis, jag har varit arbetslös, startat syjunta, fått jobb, skaffat en massa höns, ett par kaniner och några vaktlar... Malva har blivit blöjfr...

Av Emma - 28 november 2010 14:20

Är med och tävlar om en almanacka hos Pumpalicious var med du också http://pumpalicious.blogspot.com/2010/11/tavlingsdags.html ...

Av Emma - 16 november 2010 20:04

Är med och tävlar om dessa fantastiska tyger hos re-dizain Var med du också! ...

Av Emma - 30 juni 2010 21:14


Letade som fanken efter telefonen tidigare idag, till slut gjorde jag en sökning på den... Gissa var den var?! I tvättmaskinen! VEM kan ha lagt den där?=)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards